Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Ik denk rond de 100/150 euro.
Ik had een stuk van 2 hectare, 4 nette stallen, stroom en water, volledig omheind met stroomdraad voor 60 euro per maand. Maar besef dat dat heel goedkoop was (en regio afhankelijk - Noord nederland).
NenaC schreef:ik denk dat je vooral moet vragen wat het je zelf waard is en je een goed gevoel bij hebt.
Je kunt kijken wat de gemiddelde pachtprijs is voor een hectare grasland, hier is dat 1500€ per jaar. dan is dat op een halve ha, 750€ per jaar, is afgerond 63 per maand, voor de stallen etc wat het je waard is.
Wie gaat bijvoorbeeld opdraaien voor kosten als iets vervangen moet worden? jij of de pachter? Indien jij, dan zul je dat in je huurprijs mee moeten nemen, kosten voor vervanging of reparatie. wie betaalt de stroom en het water? dat zul je allemala in de prijs mee moeten nemen.
denk dat je met 200 euro per maand zo niet verkeerd zit. maar ik ken jouw regio niet.
Azmay schreef:Ik zou in ieder geval afspraken maken over de hoeveelheid paarden, denk dat bij maximaal 2 grotere paarden erop 300 euro per maand niet eens zo onredelijk is met al die faciliteiten erbij.
Duhelo schreef:Azmay schreef:Ik zou in ieder geval afspraken maken over de hoeveelheid paarden, denk dat bij maximaal 2 grotere paarden erop 300 euro per maand niet eens zo onredelijk is met al die faciliteiten erbij.
300 is een nette prijs voor dat stuk, maar imo niet voor max 2 paarden => hoeveelheid weide is een snoepje / knabbelingetje. Dus het jaarrond hooi. Grote paarden eten snel 90 euro hooi per maand (als je goed kan inkopen) dus zit je aan 500 euro per maand voor 2 paarden, voor die prijs kan je ze op volpension zetten.
als je 3 paarden kan zetten dan zit je aan 570 per maand, is onder de 200 euro per paard, dat is al een stuk interessanter.
Ik zou verhuren zonder limiet van paarden (of een max van 5 paarden bv), maar wel met de afspraak dat ze bij einde huur het land terug inzaaien (of dat voorzien in je huurprijs) en de boel proper en in goede staat teruggeven, (om te voorkomen dat ze 20 paarden in de paddock proppen en alles laten volmesten...)
Jammer dat antwerpen ook zo ver is voor mij, anders had je al een huurder gevonden
Yontheke schreef:De weide is gelegen in provincie Antwerpen in België.
beatje schreef:Yontheke schreef:De weide is gelegen in provincie Antwerpen in België.
Bij mij staan ze voor 150 euro vol pension,vlak aan Antwerpen.Alleen hebben wij stroom en stromend water.Dus de prijzen die ik hier hoor lijken me wat erg prijzig. Ik zou ivm de twee stallen 200 euro denk ik vragen.Wan het is toch helemaal doe het zelf?