Hoeveel huur voor weide?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Hoeveel huur voor weide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 10:10

Hoi bokkers,

Wegens geen tijd meer om mijn paarden in eigen beheer te houden, willen we onze weide gaan verhuren.

Ik ben alleen benieuwd wat de gemiddelde bokker aan weidehuur zou willen betalen bij het volgende:

* Het volledige perceel is 4700m².
* Er is een piste beschikbaar van 20 x 40m, echter is dit wel zwart zand dus geen bijzondere bodem, blijft wel behoorlijk lang rijdbaar
* De stal bestaat uit 2 stallen van 3x3m met dikke rubberen matten in
* Bij de stal is een zadelkamer met 2 afsluitbare zadelkasten en een voerkast voorzien met 3 bakken voor 15 kg zakken voer, in de voerkast staat ook de batterij voor de stroom, er is achteraan nog plaats voor +- 15 pakken hooi, grote bollen voordroog kunnen naast de stal op een palet gezet worden, dit is buiten de omheining.
* Aan de stal is een afdak waardoor er een stuk van +- 20m² ook nog overdekt is, hier liggen treinbilzen als ondergrond dus is een verhard stuk waar ze altijd droog staan.
* Aan de stal is een paddock voorzien van +- 35m x 28m
* Vanuit de paddock kan je rechtstreeks de bak in, deze kan dus ook gebruikt worden als extra paddock
* Vanuit de paddock kan er vooraan naar een wei van +- 75m x 35m gegaan worden of naar de wei achteraan +- 40 x 35m en naast de bak is er ook nog een strook weide van 10 x 40m.
* Water wordt opgevangen vanaf het dak in een 1000 liter vat en vooraan in een bad waarvan de overloop rechtstreeks naar de gracht gaat.
* Er is geen stroom maar er hangen overal ledlichten op batterijen die met een afstandsbediening opgezet kunnen worden.

Als de piste en paddock niet nodig zijn, kunnen deze uiteraard in overleg gewoon weer opgezaaid worden tot weide.

Ik heb er zelf maximaal 2 grote paarden en een haflinger samen gehuisvest en dit ging prima.

Wat zouden jullie hier per maand voor willen betalen?

Alvast bedankt voor jullie input!

Gwenvd

Re: Hoeveel huur voor weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:27

Welke regio is het?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:35

Ik denk rond de 100/150 euro.

Ik had een stuk van 2 hectare, 4 nette stallen, stroom en water, volledig omheind met stroomdraad voor 60 euro per maand. Maar besef dat dat heel goedkoop was (en regio afhankelijk - Noord nederland).

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 10:38

De weide is gelegen in provincie Antwerpen in België.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:51

Ah ja dat maakt nogal wat uit. Hier kun je er zo minstens 500 euro voor vragen :D

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:11

Sodeletuut schreef:
Ik denk rond de 100/150 euro.

Ik had een stuk van 2 hectare, 4 nette stallen, stroom en water, volledig omheind met stroomdraad voor 60 euro per maand. Maar besef dat dat heel goedkoop was (en regio afhankelijk - Noord nederland).

€60 pm? Wow dat vind je nooooooit meer voor zo'n prijs. Is er nog plek over

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:14

Ik zou in ieder geval afspraken maken over de hoeveelheid paarden, denk dat bij maximaal 2 grotere paarden erop 300 euro per maand niet eens zo onredelijk is met al die faciliteiten erbij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:17

Ik betaalde voor iets dergelijks met een extra box en paar extra opslagruimtes, echter wel met stroom en stromend water en toezicht. 300 per maand. Was aan de hoge kant iets maar voor mij de beste oplossing voor zwaar allergisch paard

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:20

ik denk dat je vooral moet vragen wat het je zelf waard is en je een goed gevoel bij hebt.

Je kunt kijken wat de gemiddelde pachtprijs is voor een hectare grasland, hier is dat 1500€ per jaar. dan is dat op een halve ha, 750€ per jaar, is afgerond 63 per maand, voor de stallen etc wat het je waard is.

Wie gaat bijvoorbeeld opdraaien voor kosten als iets vervangen moet worden? jij of de pachter? Indien jij, dan zul je dat in je huurprijs mee moeten nemen, kosten voor vervanging of reparatie. wie betaalt de stroom en het water? dat zul je allemala in de prijs mee moeten nemen.
denk dat je met 200 euro per maand zo niet verkeerd zit. maar ik ken jouw regio niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:55

Mijn paard heeft op een dergelijk plekje gestaan, zeer vergelijkbaar alleen zonder rijbak.
Ik huurde daar niet de volledige wei, maar een van de drie stallen, en daar betaalde ik 100 euro voor inclusief onbeperkt hooi. De eigenaren deden zelf wat onderhoud plegen aan de wei, en voerden ook mee.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:58

Zeker rond de 300 euro, in Antwerpen is echt een stallen/plekjes tekort begreep ik

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:08

NenaC schreef:
ik denk dat je vooral moet vragen wat het je zelf waard is en je een goed gevoel bij hebt.

Je kunt kijken wat de gemiddelde pachtprijs is voor een hectare grasland, hier is dat 1500€ per jaar. dan is dat op een halve ha, 750€ per jaar, is afgerond 63 per maand, voor de stallen etc wat het je waard is.

Wie gaat bijvoorbeeld opdraaien voor kosten als iets vervangen moet worden? jij of de pachter? Indien jij, dan zul je dat in je huurprijs mee moeten nemen, kosten voor vervanging of reparatie. wie betaalt de stroom en het water? dat zul je allemala in de prijs mee moeten nemen.
denk dat je met 200 euro per maand zo niet verkeerd zit. maar ik ken jouw regio niet.

Ik pacht een weide van net geen 1ha in Vlaams Brabant (België). De pachtprijs is 115 EUR/jaar. Dat is normale pachtprijs die boeren onderling betalen. Als ik hier 1.500 EUR/jaar lees, dan is dat geen pacht meer, maar een gewone verhuur van een weiland. Waanzinnig, die prijzen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:12

Sigrid72, mag ik bij jou komen wonen :') Ik zit ook in VL-Br maar hier is het een minimum van 800 per jaar (voor wat, iets meer dan een halve Ha) en dat is al erg weinig. Gelukkig wel met water (in tonnen) waar wij niet voor hoeven zorgen, palen zijn door hen gezet, schuilhokken zijn voor onze rekening, bemesten en kalken ook. Ik ben zo jaloers! <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:15

Azmay schreef:
Ik zou in ieder geval afspraken maken over de hoeveelheid paarden, denk dat bij maximaal 2 grotere paarden erop 300 euro per maand niet eens zo onredelijk is met al die faciliteiten erbij.

300 is een nette prijs voor dat stuk, maar imo niet voor max 2 paarden => hoeveelheid weide is een snoepje / knabbelingetje. Dus het jaarrond hooi. Grote paarden eten snel 90 euro hooi per maand (als je goed kan inkopen) dus zit je aan 500 euro per maand voor 2 paarden, voor die prijs kan je ze op volpension zetten.
als je 3 paarden kan zetten dan zit je aan 570 per maand, is onder de 200 euro per paard, dat is al een stuk interessanter.

Ik zou verhuren zonder limiet van paarden (of een max van 5 paarden bv), maar wel met de afspraak dat ze bij einde huur het land terug inzaaien (of dat voorzien in je huurprijs) en de boel proper en in goede staat teruggeven, (om te voorkomen dat ze 20 paarden in de paddock proppen en alles laten volmesten...)

Jammer dat antwerpen ook zo ver is voor mij, anders had je al een huurder gevonden :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:45

Duhelo schreef:
Azmay schreef:

300 is een nette prijs voor dat stuk, maar imo niet voor max 2 paarden => hoeveelheid weide is een snoepje / knabbelingetje. Dus het jaarrond hooi. Grote paarden eten snel 90 euro hooi per maand (als je goed kan inkopen) dus zit je aan 500 euro per maand voor 2 paarden, voor die prijs kan je ze op volpension zetten.
als je 3 paarden kan zetten dan zit je aan 570 per maand, is onder de 200 euro per paard, dat is al een stuk interessanter.

Ik zou verhuren zonder limiet van paarden (of een max van 5 paarden bv), maar wel met de afspraak dat ze bij einde huur het land terug inzaaien (of dat voorzien in je huurprijs) en de boel proper en in goede staat teruggeven, (om te voorkomen dat ze 20 paarden in de paddock proppen en alles laten volmesten...)

Jammer dat antwerpen ook zo ver is voor mij, anders had je al een huurder gevonden :D

Ik bedoelde 3 te typen, maar zonder limiet vermoed ik dat je inderdaad binnen de korste keren een halve pensionstal erop hebt staan en er niets van over blijft..

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:56

Mijn vriendin huurt iets soortgelijks, incl water en stroom voor 100 pm. Regio Noord NL.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:42

Ik betaal nu voor een weide van de grootte van twee rijbakken, met schuilstal, electriciteit, geen watervoorziening (regenpijp en blauw ton) €125,-. Regio Oost Vlaanderen.

Deze weide klinkt als goud in mijn oren, maar Antwerpen is wel erg ver weg. :+

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:05

Ik huur nu een gelijkaardig stuk, maar zonder een bak voor 150 euro. Er mogen max 2 kleine paarden opstaan en zijn kleine opslagplaatsen beschikbaar, 2 stallen, afdak, waterpomp, regenwaterton, toezicht en electriciteit. Is regio Belgisch Limburg, dus denk dat jij wel een hogere prijs zou kunnen vragen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:12

Wij gebruiken de weide dus ook als paddock en voeren vol continu hooi bij. :)

paardjeamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:50

Ik huur een weide van ongeveer 1Ha met schuilstal, kleine opslagruimte (kastje) , schrikdraad met stroom en weidepomp (koepomp) aanwezig. geen piste of paddock, wel toezicht. en ik betaal 200 per maand voor 2 haflingers. (prijs is 100 per paard)
Ik hoef enkel in de wintermaanden (december-april) hooi bij te kopen.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:26

hier omg bergen op zoom(dus redelijk in de buurt van antwerpen) betaal je voor ongeveer hetzelfde (5200 m2) met electra en waterpomp rond de 200 euro per maand. verder moet je alles zelf regelen. ook stond er voor deze prijs geen stal op. daar moest je zelf voor zorgen. wel 2 kleine containers voor spullen en hooi/stro

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:29

Ik huur een wei van 48are verdeeld in 2 stukken van elk 24are. Grote schuilstallen (3x4m) met opbergruimte waar nog een deur in komt met slot.
Hooi van eigen land en water voorzien door de verhuurder.
Geen piste of paddock dus hele weide beschikbaar. Wel piste op 300m bij de verhuurder thuis, deze is ook verlicht.
Op de wei geen elektriciteit of stromend water.

Ik betaal per paard 80 euro hooi inclusief. Echter zou ik zelf geen 3e paard erop zetten als ze dag en nacht op de wei mogen. Deze is nu met 2 maanden dag en nacht erop al best kaal. (1 helft andere mogen ze alleen op als ik aanwezig ben anders is deze ook al snel kaal)
Heb ook het geluk in de wintermaanden een 3e stuk wei te krijgen.

Voor waar jij zit zou ik rond 100/paard vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:35

Ik huur 1 stukje van 50 are incl. groot schuilhok en ruime opbergplaats voor €120/maand. Daar zit wel ALLES in: water, kalken, spuiten, bemesten, maaien, herstellingswerken... alleen hooi is exclusief maar voor mijn 2 mini's valt het echt prima mee. Weide is jaarrond bruikbaar.

Iets verderop, andere verhuurder, huur ik 1ha aan 1000€ van april tot en met november. Groot onderhoud zoals omheining goed houden en kanten maaien doet hij. Ook stroom zit inbegrepen. Water, kalk en klein maaiwerk is voor mij.

Beide weides liggen vlakbij een binnenbak die ik best goedkoop kan gebruiken. Hele leuke ligging, veel wandelopties, toffe verhuurders.
Het is niet goedkoop maar de stukken grond zijn dat echt wel waard. Waar iedereen vorig jaar zat te kreunen met verdord gras had ik op die beide stukken, zonder sproeien, gras teveel...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:56

Yontheke schreef:

Bij mij staan ze voor 150 euro vol pension,vlak aan Antwerpen.Alleen hebben wij stroom en stromend water.Dus de prijzen die ik hier hoor lijken me wat erg prijzig. Ik zou ivm de twee stallen 200 euro denk ik vragen.Wan het is toch helemaal doe het zelf?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:45

beatje schreef:
Yontheke schreef:

Bij mij staan ze voor 150 euro vol pension,vlak aan Antwerpen.Alleen hebben wij stroom en stromend water.Dus de prijzen die ik hier hoor lijken me wat erg prijzig. Ik zou ivm de twee stallen 200 euro denk ik vragen.Wan het is toch helemaal doe het zelf?

Volpension 150? :wow:
Hier heb je met geluk doe het zelf voor 100 a 150, halfpension voor 150 a 250. En volpension gaat vanaf 220-475...