zwanepol schreef:Mijn probleem is dan weer mijn boerderijkatten. Die klimmen gewoon recht tegen de balen op en dat veroorzaakt van die minigaatjes waar ik vreselijk van baal. Ik ben al met kleden bezig geweest, schotten er tegen aan etc. Het probleem is dat ik dus om de paar dagen een baal nodig heb en ik dan steeds al mijn “opstakels” weg moet halen, waar ik dan weer vreselijk lang mee bezig ben. De katten weg doen is ook geen optie, want dan barst ik in no time van het ongedierte.
Precies dit probleem hebben wij ook met onze 4 katten. We gebruikten altijd een groot zeil. Dit moest aan alle kanten dichtgestopt worden met grote en zware stenen, want anders vonden de katten alsnog een ingang; ze zitten enorm graag in de 'tent'! Of ging de wind met ons zeil aan de haal.
Was dus echt een heel gedoe als we weer een baal nodig hadden. Wij hebben nu een kuilkleed gekocht. Zo'n zwart dik qaas, zeg maar. Is veel makkelijker hanteerbaar, de wind gaat er doorheen, dus het klappert niet en we leggen nu lange metalen buizen erlangs om de doorgang voor de katten te versperren. Die zijn eenvoudig weg te halen en ook veel minder zwaar.