Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Nog nooit paarden in pension gehad alleen in de opfok maar heb vrienden wel eens voorgerekend dat ze een flinke hypotheek konden krijgen voor het stalgeld wat ze elke maand neertelden, geen optie voor jou??
MarritdeG schreef:Ik lever graag in op in mijn ogen onnodige luxe zoals een stapmolen, solarium etc. Maar ik ben ook echt een recreatief ruiter. Op mijn wensenlijstje stond: goed voerbeleid, iedere dag de hele dag naar buiten in de weide (liefst geen paddock), dagelijks mesten, binnen en buiten zetten aan de hand, in koppels naar buiten, goede uitrijmogelijkheden, een bak, rust op stal voor de paarden maar ook voor mezelf, kleinschalig en een klik met de staleigenaar. Ik heb destijds best wel wat stallen bezocht en als er 1tje niet voldeed direct afgehaakt. Uiteindelijk heb ik een stal gevonden die helemaal voldeed. Zou hier niet zo snel meer weg gaan, zelfs niet nu ik de mogelijkheid heb om mijn paard aan huis te hebben. Hij is hier zo op zijn plek, heeft een fijn weidemaatje. Wanneer hij bij huis komt te staan moet ik er eentje bij nemen en het klikt niet zo snel met andere paarden, daarnaast zijn bij mijn huis de uitrijmogelijkheden erg beperkt. Aangezien mijn paard ook erg geniet van de bosritten die we nu maken laat ik het voorlopig lekker zo. Ik ben het eens met mijn voorgangen dat ik eerst kijk naar het welzijn van het paard, zo moet ik voor deze stal best een eind rijden wat voor mezelf af en toe onhandig is maar mijn paard merkt er niks van dat ik wat langer onderweg ben.
Chubby schreef:Hoe zie je "inleveren op vaste hoefsmid, waar je niet zelf bij hoeft te zijn"?
Dat dat dan níet geleverd wordt door een stal? Of juist wel?
Joman schreef:Chubby schreef:Hoe zie je "inleveren op vaste hoefsmid, waar je niet zelf bij hoeft te zijn"?
Dat dat dan níet geleverd wordt door een stal? Of juist wel?
Dit is inderdaad misschien een beetje onduidelijk; hiermee bedoel ik dat er op stal een vaste hoefsmid komt, en dat de pensionhouder ervoor zorgt dat het paard uit de weide/stal wordt gehaald, zodat je er zelf niet bij hoeft te zijn.