Ik ben aan het overwegen om 2 stallen te bouwen,bij mij thuis of op een weide aan de overkant van m'n huis.

Ik sta dus momenteel op een pension stal daar betaal ik 315 euro per maand. Ik heb er ongeveer wel alles wat ik wil maar er steken me toch een paar dingen tegen

bv, geen onbeperkt hooi, de mentaliteit daar soms..., als het een beetje regent gaan ze al niet naar buiten, ze krijgen niet onbeperkt hooi en mijn paard heeft dit wel nodig ik denk ieder paard

Maar m'n hoofdreden is wel omdat mijn paard enkele weken koliek had de stal eigenares heeft me opgebeld en zei dat het al even bezig was, ben direct naar stal gegaan en er was niemand op stal zelfs de stal eigenares niet en daar lag m'n paard pijn te lijden... het was gelukkig niet al te erg en is alles goed gekomen (maar het zit toch in mijn achterhoofd mee te spelen)
(mijn ouders hebben wel schrik dat ik het sociaal contact ga missen)
Ik zou ook mijn paard thuis willen zetten omdat het aan mijn huis is en het al veel tijd bespaard.
Ik denk dat het ook veel goedkoper uitkomt qua kosten per maand.
En omdat hij veel meer buiten kan op wei, Ik kan zelf z'n stal uitmesten zodat hij een propere stal heeft,...
De bedoeling is dat mijn vriendin met haar paard bij mij komt te staan of dat ik er een 2de paard bij koop.
Ik wil absoluut niet dat mijn paard alleen komt te staan aangezien z'n verlatingsangst.
Ik kan eventueel een piste huren over m'n huis zodat ik kan rijden. Ik dacht eventueel ook op de wei te rijden als ie goed ligt.
Ook wil ik een klein zadelkamertje zodat ik er m'n gerief kan opbergen en wil ook ruimte voorzien om al het eten op te bergen
Nog enkele vraagjes:
- Hoeveel hebben jullie ongeveer betaald om een stal te zetten met ruimte voor je gerief en een kleine opbergruimte voor het hooi,... ( mag gerust in pb )
- Hoeveel betalen jullie per maand aan hooi, stro, vlas.... voor 1 paard?
- Wat zijn de voor en nadelen van op een wei te rijden?
- Wat zijn de voordelen en nadelen van je paarden aan huis te hebben?
Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!