Ondanks dat het behoorlijk dicht bij ons gebeurt, toch rond de kilometer, vond ik het een ver van mijn bed show...
wolven-paarden, denk het niet. Steeds dood hij en of zij schapen, dus zat er niet direct mee in mijn maag dat hij paarden ook zou kunnen nemen.
Nu heeft Naya en /of August hier dus 3 Alpaca gedood voorbije nacht. En da's dus in mijn achtertuin bij wijze van spreken ( op nog geen kilometer van mijn thuis), de aanval op schapen hier vlak voor was ook zo dicht, wij liggen dus zowat tussen de twee plaatsten waar ze laatst geweest zijn.
Ik heb totaal niets tegen de wolf, vind het zelfs mooi dat ze hier in België terug voorkomen, maar toch maak ik me nu wat zorgen. Zeker na de alpaca, mijn 9 maand oud quarter veulen lijkt me niet veel imposanter dan een alpaca...
Het veulen staat bij mijn andere volwassen paarden, de wei thuis lijkt me veilig, Bekaert draad, houten palen en twee planken en drie stroomdraden maar in de lente/Zomer gaan ze hier de grote wei op..palen, twee planken en twee stroomdraden.
Moet ik mij zorgen maken? Had ook niet verwacht dat ze alpaca zouden doden...