Zonnecrème voor paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esterke

Zonnecrème voor paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 12:18

Ik heb een perlino quarter sinds enkele maanden en aangezien het een kleur is met wit/crème achtige vacht, blauwe oogjes en dus een rozig velletje op neus en rond de oogjes vroeg ik mij dus af...wat in de zomer.

Zijn er hier mensen die zonnecrème gebruiken op de gevoelige velletjes van hun paarden?
Welke gebruiken jullie?
Hoe vaak en hoeveel smeren jullie dit in?
Helpt het?
En gebruiken jullie dan zonnecrème speciaal voor paarden of gewoon voor mensen of kleine kindjes? Welke factor?
Mss dat zonnecrème voor paarden eigenlijk juist hetzelfde is qwa samenstelling als deze voor mensen maar doordat er opstaat voor paard word de prijs soms wel 2 tot 3 keer duurder.
Kijk maar naar bv appelazijn voor paarden, voor mensen juist hetzelfde maar gewoon omdat er opstaat voor paarden word gelijk de prijs omhoog gegooid.

Hoor dus graag naar meningen en ervaringen naar zonnecrème gebruikers bij hun paard of als je mensen kent die het gebruiken of als je het ooit gebruikt hebt maar nu niet meer,...
Alle info is welkom.

Skippy01

Re: Zonnecrème voor paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:20

Als ze zó veel lichte huid hebben op het hoofd: zekere voor het onzekere en een uv-werende kap inclusief neusnetje opzetten!
Crème is er vaak zo weer af (tenzij je van die waterproof kinder sunblock gebruikt).

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:26

Onze pony heeft op de kont een kaal plekje die wij altijd insmeren.
Gebruiken gewoon factor 50 voor kinderen, water proof ook.

Als het echt heel zonnig is dan gaat daar wel een uv werende deken op :j

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 13:21

Ja dat was ik eerst ook aan t denken voor een kapje ofzo maar ik heb dus drie schatten en twee daar van zullen er garantie voor zorgen dat elk (in hun ogen) idioot idee van baasje lief vakkundig verwijderd wordt }> (lees slopen)..
Ik kan geen van hun dus buiten zetten met bv een halster aan want dan wordt er door weidemaatje lief aan gebeten, getrokken, gesleurd tot dat gedrocht het begeeft.
Als ik ze dus met iets buiten zet wat van nature niet aan een paard hoort te zitten kan ik na een paar uur vrolijk naar de dichtstbijzijnde paardenshop lopen voor een nieuwe, goed voor de economie maar niet voor mijn bankrekening _O-
Vandaar dat ik de optie zonnecrème dus even wou bekijken

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:23

Ja, logisch in dat geval: dan sunblock voor kinderen. Kleine kinderen steken ook alles in hun mond en daar is rekening mee gehouden bij de productie van sunblock voor kinderen (vaak dan toch). Echt sunblock ook, niet gewoon factor 20 ofzo.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:26

Ik gebruikte een factor 50+ roller voor kids van Nivea, was ook waterproof. Het hielp zeker wel, als ik niet smeerde was de neus gegarandeerd verbrand. Wat je met die lichte huid rond de ogen moet doen weet ik niet...

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:31

Ik heb voor mijn oudje met een zeer snel verbrandde neus een goede UV-werende vliegenkap gekocht. Als ik die iedere dag gewoon om deed had ze nergens last van. Het is het extended masker van Cashel. Bleef ook met zo'n terror in de wei zitten, maar kan me voorstellen dat je het een te prijzig masker vindt om dat uit te proberen. :')

Ik heb, als het masker niet om kon om wat voor reden dan ook, ook wel sudocreme gesmeerd. Gewoon een dikke laag erop, en dat blokt de zon ook goed.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:32

Mijn oplossing:
Afbeelding
Plus in de zomer een uv-werende vliegendeken met hals en factor 50+ kinder zonnebrand op de neus.

En mijn andere roze neus pony heeft een Cashel vliegenmasker.
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 28-02-19 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:32

Voor mijn pony met witte neus gebruik ik een uv werend neusnetje en een flinke klodder sudocreme. Dat werkt bij mij beter dan zonnebrandcreme en blijft ook beter zitten.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:05

Ik gebruik een waterproof sunblock factor 50 voor kinderen, qua merk maar net wat er in de aanbieding is. Dat is voor mijn witneusje voldoende :)

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 14:20

Net even zitten zoeken en de prijzen van zo n masker vallen best mee, je hebt er al 1 rond de 20€, kan het natuurlijk altijd eens proberen en kijken of de andere twee eraf blijven. Kan nog altijd een betere kopen indien het goed bevalt.

Hier een foto van hem, is nog wat afwachten hoe roos zijn huidje gaat zijn eens hij zijn wintervachtje heeft geruild voor zijn zomervachtje.
Afbeelding

Afbeelding

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 14:22

En hoe reageerden jullie paardjes op het dragen van zo n masker?
Want kan erin komen dat het voor sommige even wennen is en dat sommigen het mss zelf helemaal niet leuk vinden.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:33

Esterke schreef:
Want kan erin komen dat het voor sommige even wennen is en dat sommigen het mss zelf helemaal niet leuk vinden.

Mijn shetlander die er nog nooit 1 had opgehad reageerde er niet op :’)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:27

Die van mij boeide het werkelijk niets. Ja, de eerste dag baalde ze altijd een beetje, maar verder gaf ze er weinig om. Ze heeft er nooit mee staan schuren, tenzij het niet goed was omgedaan.
Oef, die oogjes! Dat is wel heel erg kwetsbaar, inderdaad. Ik benijd je niet. :')

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:25

Wij hebben een tinker met roze neus en roze om één oog. Hij heeft een uv-werende vliegenkap en een neusbeschermer, model lampenkap _O- . Vooral die neusbeschermer is echt geen gezicht, maar het werkt supergoed. De lampenkamp bestelde ik op Etsy, maar wordt intussen ook verkocht door Paardeerlijk.nl.
Ons paard heeft aan beiden geen hekel, hij steekt zijn neus/hoofd er graag in. Zelfs als ik naar de wei loop om alsnog een neusbeschermer of vliegenkap om te doen, steekt hij graag zijn neus erin.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 18:28

Inderdaad Marley93 zijn oogjes, denk dat zijn snuit kwa roze huidje nog gaat meevallen maar rond zijn oogjes gaat echt gevoelig zijn as het zonnetje haar best gaat doen...maar we blijven positief voor alles is een oplossing :j alleen even bekijken wat het beste zal werken.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:41

Ik smeer de neus van mijn witte pony in met kinderzonnebrancreme waterproof. Ik heb verschillende kappen op zn hoofd geprobeerd maar die blijven nog geen halve dag heel. Hij wil niks op zn hoofd.

Jans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:08

Ze zeggen dat zinkzalf voor mensen ook helpt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:23

Jans schreef:
Ze zeggen dat zinkzalf voor mensen ook helpt.

Klopt. Hier wel, althans. Ik smeerde sudocrem voor ik de kap had ontdekt. Hielp goed, maar het wordt wel een kliederboel. En bij ogen zou ik het persoonlijk niet aandurven.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:15

Zo'n kapje moet je maar weer aandurven i.c.m. een halster omlaten. Ik smeer bij mijn merrie ook met sudocreme (waar zinkzalf in zit) inderdaad en dat helpt tot nu toe het beste. Maar zij reageert dan ook gevoelig op veel soorten zonnebrandcreme.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:41

Maar niet alle kappen hebben een halster nodig om goed om te blijven. Ik heb er ook om die reden eentje uitgezocht die zonder halster goed bleef zitten.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:46

marley93 schreef:
Maar niet alle kappen hebben een halster nodig om goed om te blijven. Ik heb er ook om die reden eentje uitgezocht die zonder halster goed bleef zitten.

Welke heb jij als ik vragen mag?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 00:32

De blauwe ogen zijn ook gevoelig voor zon, dus ik denk dat je sowieso aan een kap met uv wering vast zit.

Reina_Lucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:45

Ik smeer alleen de witte neus in waar geen haar zit. Factor 50 voor kids. 1x als hij s'ochtends naar buiten gaat en als ik s'middags tijd heb nog een keer. Heb vorig jaar echt een aantal keer last gehad van verbrande neus.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:13

Esterke schreef:

Ik heb er eentje van HV polo die ze voor ik t wist een paar dagen achter elkaar achterin t land had gedumpt, vervolgens eentje van bucas aangeschaft, die blijft zonder halster ook netjes zitten, die lijkt ze ook niet vervelend te vinden en laat ze zitten. :Y)

Neus smeer ik als t echt warm wordt in met factor 50, dan staat ze een ochtendje, zorg ik dat ze in de middag binnen staat en gaat ze in de avond weer naar buiten. Op die manier is ze wanneer de zon op z'n sterkst is niet buiten in de volle zon. {:}