Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:In elk geval zou ik d'r niet direct er bij zetten.
Bralindy schreef:Hoi allemaal,
Volgende week verhuis ik met mijn paard naar een andere stal. Deze is zeer kleinschalig en er kunnen in totaliteit 6 paarden staan (minus de 3 shetten en geitjes). Mijn paard is nummer 6.
Zij is een merrie en de rest zijn ruinen. Van de shetten weet ik het niet. Het weiland is in totaliteit ruim 2ha, ze staan nu met hun allen op het winter weiland en de rest is ingezaaid en heeft een rust pauze).
Mijn merrie typeert zich als; dominant (maar jaagt niet. Een blik is bij wijze van al genoeg). Gaat conflicten niet aan, maar ook niet uit de weg. Geen hengstig gedrag (geen pis-merrie). Vrij nuchter en moedig. Zij is mens-gericht en gedijt beter in kleine groepjes (een reden waarom wij hierheen verhuizen). Zij heeft ook eerder gemengd gestaan en zij is absoluut geen merrie die zich laat domineren of dekken. Ruinen hebben toen ook geen interesse getoond in haar.
Nu ben ik uiteraard heel benieuwd naar de dynamiek die er gaat plaats vinden. Moment dat het zover is houd ik jullie op de hoogte.
Wat denken jullie?
daantjuhhh schreef:Ik ben benieuwd.
Mijn ruin was echt een lief sulletje. Zal niet het gevecht opzoeken. Ook niet uit de weg gaan overigens.
Heel vriendelijk rustig karakter.
Maar merries werden altijd gedekt.
Op een gegeven moment een nieuwe merrie waarvan de eigenaresse zei dat ze zich echt niet liet dekken.
Nou binnen 2 dagen zat mijn vriendelijke charmeur er op!
Alle andere ruinen op stal een stuk of 6 deden dat niet.
Ligt echt aan het paard.