Hoe manen snel laten groeien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeweltjex

Hoe manen snel laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 23:04

Hoi bokkers!
Bij het zien van deze titels zul je vast wel meteen denken, kijk naar andere ropics. Helaas heb ik mijn probleem nog niet gevonden! (Gevalletje apart schijnbaar :D ) bij mijn pony is tijdens het scheren een klein randje manen meegekomen, nu een hele tijd later is dat al flink gegroeid maar het gaat erg langzaam... is er een manier om dit tsneller te laten groeien?
Groetjes

Afbeelding

wHoogendoorn

Re: Hoe manen snel laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:06

Niks mee doen. Niks er in smeren en vooral NIET te vaak borstelen! Als je borstelt, dan anti-klit spray + zorgen dat je de pluk echt stevig vast hebt zodat je zo min mogelijk haren uittrekt. Geduld is een schone zaak :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:08

Nee die is er niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:14

Als er een speciaal haargroeimiddel zou bestaan zou je heeeel rijk kunnen worden.
Enige wat werkt is geduld hebben, groeit vanzelf weer aan mettertijd.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:43

Mtg shapleys, 1x per week spaarzaam smeren en het haar groeit zienderogen

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 01:34

biergist misschien

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:55

Haren, hoeven, nagels: alles groeit ongeveer 3-5 mm per maand (ook bij mensen, honden, katten). Kan een tikkie sneller zijn, kan een tikkie langzamer zijn, maar het kan niet (echt door niets) beinvloed worden. Groei komt vanuit de haarzakjes, níets wat je op of in je haar of hoofdhuid smeert dringt tot in die haarzakjes door. Zowel de groeisnelheid (rond die 3-5 mm per maand dus) als de uiteindelijke lengte van haar is genetisch bepaald.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:01

Ibbel schreef:
Haren, hoeven, nagels: alles groeit ongeveer 3-5 mm per maand (ook bij mensen, honden, katten). Kan een tikkie sneller zijn, kan een tikkie langzamer zijn, maar het kan niet (echt door niets) beinvloed worden. Groei komt vanuit de haarzakjes, níets wat je op of in je haar of hoofdhuid smeert dringt tot in die haarzakjes door. Zowel de groeisnelheid (rond die 3-5 mm per maand dus) als de uiteindelijke lengte van haar is genetisch bepaald.

Halve CM gemiddeld? Wow, dan hebben zowel poownie als ik héle snel groeiende haren en nagels... Mijn haar groeit gemiddeld 1,5cm per maand (jeej, ik blijf mn uitgroei verven...) en pony-lief haar staart is tussen oktober en februari week ongeveer 12cm gegroeid... :+

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:03

Bestond er maar een middel om het te remmen, het groeit hier zo vreselijk hard.
Ik weet niet of er middeltjes zijn om het sneller te laten groeien... vgm is dat gewoon genetisch bepaald.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:09

Dit is op nog geen 4 maanden tijd van late zomer naar begin winter. Manen van mijn pony zaten altijd "vast" op een bepaalde lengte waar ik ze niet overheen kreeg tot ik MTG Shapley's begon te smeren en het ontzettend begon te groeien en er zelfs een hoop haar bijkwam op haar manenkam

Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:09

Er van af blijven :j

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:46

sanso schreef:
Er van af blijven :j

wat ik dus al een paar maanden doe hahah

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:50

Wendy_Segaar schreef:
Niks mee doen. Niks er in smeren en vooral NIET te vaak borstelen! Als je borstelt, dan anti-klit spray + zorgen dat je de pluk echt stevig vast hebt zodat je zo min mogelijk haren uittrekt. Geduld is een schone zaak :)

doorborstelen gaat al niet met die dunne hanenkam van dr, gaat een beetje moeilijk :+

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:54

Caaatje schreef:
Dit is op nog geen 4 maanden tijd van late zomer naar begin winter. Manen van mijn pony zaten altijd "vast" op een bepaalde lengte waar ik ze niet overheen kreeg tot ik MTG Shapley's begon te smeren en het ontzettend begon te groeien en er zelfs een hoop haar bijkwam op haar manenkam

[ [url=m/Agr6cZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw! zal eens naar kijken idd.

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:54

Ibbel schreef:

hier groeit het ook wel wat sneller dan dat hoor.. :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:55

Skippy01 schreef:
Ibbel schreef:

Halve CM gemiddeld? Wow, dan hebben zowel poownie als ik héle snel groeiende haren en nagels... Mijn haar groeit gemiddeld 1,5cm per maand (jeej, ik blijf mn uitgroei verven...) en pony-lief haar staart is tussen oktober en februari week ongeveer 12cm gegroeid... :+

Idem hier.
Jaarling zijn manen zijn ook op 6 maanden zeker 15 cm gegroeid.
Ze staken eerst omhoog en nu hangen ze mooi naast de hals.

Van mijn 5 jarige groeien ze iets trager maar de staart wel sneller.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:03

Volgens mij groeit het inderdaad sneller dan 5 mm per maand. Ik heb in augustus mijn paard zijn voorpluk helemaal weggeknipt. Inmiddels hij hij echt een voorpluk die langer is dan die halve cm per maand. :j

Afbeelding
Dit was in oktober

Afbeelding
Dit is nu

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:04

Waarom in hemelsnaam knip je een voorpluk af?

Fleurvduijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:55

Niet teveel aan doen en vooral met harde borstel doorkammen. Niet met een echt borstel, soms helpt vlechten ook.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:08

cissy schreef:

Als het paard echt niks aan voorpluk heeft, alleen pluis, dan is scheren vaak charmanter dan de pluis laten zitten... voor de vliegen-afweer hebben ze er dan ook niks aan en moet je sowieso in de zomer een masker/ vliegenfrontriem gebruiken bij zo eentje... Ik heb het bij mijn vorige paard ook serieus overwogen. Maar omdat wij nooit aan starten zijn toegekomen, heb ik het niet gedaan...

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:11

Mijn haflinger had ook een laagje afgeschuurd, zag er absoluut niet uit, maar gewoon volhouden en afwachten, ik heb ze overigens wel altijd in de vlecht dus zodra ze lang genoeg waren kon ik ze meevechten waardoor ze in elk geval niet zo lelijk omhoog stonden.

Zo was het:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:19

@Faither, hier hetzelfde ja! Knabbelen met vriendjes op de wei is leuk, maar kostte me inderdaad wel zo'n laagje bovenop... inmiddels valt t ook hier weer mee met de vlechten omlaag.

EHE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 01:10

haren bij mensen groeien gemiddeld 1 cm per maand en niet een paar mm. Bij mensen werkt het vaak om je haar te knippen klink raar omdat je het langer wilt hebben maar zo blijft het wel gezond. Verder opletten met dekens dat die niks afknellen maar ook halster, hoofdstellen enz. Verder zoveel mogelijk licht geven groeit het sneller door. Daarom groeien bij ons je teen nagels ook langzamer dan aan je handen. Je handen krijgen veel meer licht. Je kunt in de zomer ook vaak merken dat je teennagels sneller groeien omdat ze dan meer licht krijgen opdat je op slipper loopt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 07:21

Nagels en haren groeien niet door licht, maar door vitamine D uit zonlicht. ;)
Vandaar dat het inderdaad sneller kan groeien in de zomer.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:19

cissy schreef:

Hij had geen voorpluk meer over van het schuren. Ook zaten er allerlei kleine wondjes en plekjes die ik niet meer goed kon verzorgen, omdat die zaten onder het laatste stukje haar dat over was. Dan ga ik dat echt niet laten zitten. :n