Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
shilady schreef:Word verhuizen als je het er niet mee eens bent... ken ook stallen waar je vroegahh 150 gulden pm betaalde en nu 260/300 euroos... en voor derest faciliteiten hetzelfde gebleven en kuil en stro bv ook vaak slechte balen dusja best een dilemma... of dat je ergens gaat staan en aanvankelijk wel leuk maar gaanderweg loop je tegen wat dingetjes aan die een nare na smaak achter laten!
Westhof schreef:Als het voor stro en hooi is snap ik de prijsstijging wel. Door de droogte is het nou eenmaal duurder geworden allemaal. Mijn stalgeld is ook met €10 p.m. verhoogd voor hooi en stro. Vind dat heel acceptabel.
joyce B schreef:Ik kan me voorstellen dat men de prijsstijgingen zo minimaal mogelijk doorberekend en er dan achteraf achter komt dat het te weinig was.
Ik ben zelf maar €5,- per maand omhoog gegaan en heb gelukkig genoeg voer van eigen land voor dit jaar, en een inloopstal dus weinig strooisel gebruik voor de pensiongasten en krachtvoer koopt ieder voor zich.
Maar als je steeds Voer en strooisel tussendoor bij moet kopen en dan steeds een hoger bedrag moet betalen en je overige lasten ook omhoog zijn gegaan per januari (ik heb nog geen idee, is voor ons hobby, en heb het nog niet zo precies uitgesplitst plus wij hebben zonnepanelen, dus lage energiekosten), tja, dan kan het nog voor verrassingen hebben gezorgd.
Hoe groter de verhoging ineens, hoe minder waarschijnlijk dat je meerdere keren moet verhogen. Was het steeds maar een paar euro, dan kom je al snel op meerdere verhogingen maar was de marge waarschijnlijk kleiner.
Cowgirl schreef:Dan zou ik toch eens gaan kijken voor een andere plek.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sneaky gedoe elke 3 maanden een prijsverhoging.
Ik zou een beetje de indruk krijgen dat er dan dingen niet op orde zijn.
Maar je stal houder is natuurlijk vrij om het te doen, al doet hij het elke maand met 25 euro.
LoveBodin schreef:Cowgirl schreef:Dan zou ik toch eens gaan kijken voor een andere plek.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje sneaky gedoe elke 3 maanden een prijsverhoging.
Ik zou een beetje de indruk krijgen dat er dan dingen niet op orde zijn.
Maar je stal houder is natuurlijk vrij om het te doen, al doet hij het elke maand met 25 euro.
Het enige is dat hij je dan wel weg moet laten gaan zonder opzegging oid. Hij kan niet zeggen : joh vanaf 1 maart kost het 25 euro meer, als je weg wil moet je alsnog de nieuwe prijs dokken. Maar verder mag hij het idd wel elke maand verhogen.
Een stal is geen huurhuis.