Stalcamera ondanks slecht wifi-bereik, hoe oplossen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Stalcamera ondanks slecht wifi-bereik, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 13:48

Heeft er hier iemand ervaring met het willen ophangen van een camera om de paarden op stal in de gaten te houden, ondanks dat het wifi-bereik slecht is?
Volgens mij moet zoiets makkelijk op te lossen zijn?
Hoe lossen jullie dit op?
Hoor heel graag jullie ervaringen / tips :)

mirjamalvaro

Re: Stalcamera ondanks slecht wifi-bereik, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:49

Wij hebben allemaal wifi versterkers hangen :=

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 13:51

mirjamalvaro schreef:
Wij hebben allemaal wifi versterkers hangen :=

Bedankt voor je reactie!! Werkt dat goed?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:53

Ik zou een wifi versterker gebruiken inderdaad :j

We hebben zelf een paar netgear extenders in huis. Ideaal! En makkelijk te installeren.
Wij hebben deze (klik), maar dan het oude model.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 13:56

8nnemiek schreef:
Ik zou een wifi versterker gebruiken inderdaad :j

We hebben zelf een paar netgear extenders in huis. Ideaal! En makkelijk te installeren.
Wij hebben deze (klik), maar dan het oude model.

Bedankt voor je reactie! Ziet eruit alsof de oplossing heel betaalbaar is *\o/*

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:00

En wat als het signaal zelf al erg zwak is en een versterker te weinig effect heeft?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:27

Ik lees even mee

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:29

Het werkt het beste als je de versterker ongeveer halverwege hangt. Die van mij hangt bij een slaapkamerraam gericht op de achtertuin, waardoor ik bij de stallen nu prima wifi heb.

In het ergste geval hang je een versterker in huis gericht op de stallen en een tweede in de stallen gericht op het huis. Je kan meerdere versterkers op elkaar aansluiten, die steeds elkaars signaal verder doorsturen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:42

Ik denk dat het vooral de te overbruggen afstand is.Bij ons is het 500 meter tot achterin waar de stallen staan,wij redden het met wiffi niet.Ik heb er wildcamera's staan alleen kan je die weer niet rechtsstreeks bekijken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 16:59

beatje schreef:
Ik denk dat het vooral de te overbruggen afstand is.Bij ons is het 500 meter tot achterin waar de stallen staan,wij redden het met wiffi niet.Ik heb er wildcamera's staan alleen kan je die weer niet rechtsstreeks bekijken.

Hoe werken die?

Ik sta op een pensionstal en zou ook graag een camera willen hebben gericht op onze paddock. Eens kijken wat die mannen zo 's nachts uitvoeren.

Maar wat zijn de kosten/ bereik/ heeft hij licht nodig van zo'n wildcamera?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:00

Wij hebben WiFi in de stal mbv powerline adapter.
Deel A van de adapter zit rechtstreeks in stopcontact en heeft bekabeld met router in huis.
Deel B zit in een rechtstreeks stopcontact in de stal en die maakt draadloos contact met de logicircle camera boven de stal.
Camera is wel rechtstreeks aangesloten op lichtnet.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:54

Ik had hetzelfde probleem toen ik een camera aan wilde sluiten in stal om mijn drachtige merrie in de gaten te kunnen houden. De wifi was te zwak en versterker was onvoldoende. Ik heb toen een set Ubiquiti Nanostation M5 gekocht. Dit is een heel sterk systeem en zo had ik toch genoeg wifi om mijn camera te laten draaien.
Ik heb de set eventueel te koop.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:55

tienus63 schreef:
Deel A van de adapter zit rechtstreeks in stopcontact en heeft bekabeld met router in huis.
Deel B zit in een rechtstreeks stopcontact in de stal en die maakt draadloos contact met de logicircle camera boven de stal.

Dit is de makkelijkste/beste oplossing, maar dan moet de stal en het huis dus wel op hetzelfde stroomnetwerk aangesloten zijn. Bij mij was dat helaas niet zo.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:12

LinSa schreef:
tienus63 schreef:

Dit is de makkelijkste/beste oplossing, maar dan moet de stal en het huis dus wel op hetzelfde stroomnetwerk aangesloten zijn. Bij mij was dat helaas niet zo.

Dat heeft wel de voorkeur, maar soms blijkt het niet persé nodig te zijn.
Onze stal zit bij ons op krachtstroom groep.
Werkt bij ons gewoon.

Misschien kan men van iemand setje lenen om te proberen of vragen bij plaatselijke pc zaak of hele set retour kan, als het toch niet blijkt te werken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:31

Lees mee!!

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:40

Wij hebben een router met 4g kaartje op stal gezet met abbo voor alleen internet. Dit omdat wij niet bij stal wonen maar wel een camera systeem met app wilden om de paarden te kunnen zien. Wij hebben er een setje beveiligings camera’s op aangesloten. Werkt top! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:41

Wij gebruiken voor onze wei 130 meter verderop (+ veel beschutting) 2 schotels die naar elkaar gericht staan.
Hiermee lukt het prima om een goed signaal te krijgen. :j

Hier achter zie je 1 van de schotels:
Afbeelding

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 23:11

Super bedankt allemaal voor de reacties! Ik lees dat er verschillende mogelijkheden zijn. Ik ga ze verder onderzoeken :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:25

Onali schreef:
beatje schreef:

Hoe werken die?

Ik sta op een pensionstal en zou ook graag een camera willen hebben gericht op onze paddock. Eens kijken wat die mannen zo 's nachts uitvoeren.

ze werken op batterijen en infarood.dus ze hebben geen licht nodig.Wij hebben ze als bewaking hangen omdat ik dat deel van uit huis niet kan zien, en ik wel eens sigaretten peuken bij de achteringang zag liggen dus wilde weten wie daar rond hing.Als echte observatie camera's doen ze te kort.Hij neemt op zolang er beweging is in zijn sensor. Snachts ligt het aan je camera hoever hij opneemt dat kan 10 meter zijn ,het kan 15 meter zijn.
Ze zijn relatief goedkoop ,vanaf 80 euro.Je hebt er ook waarmee je kan inbellen via een simkaartje maar dat schijnt nogal duur te zijn,dan kan je wel rechtstreeks kijken.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 05:31

Hoe werken die?

Maar wat zijn de kosten/ bereik/ heeft hij licht nodig van zo'n wildcamera?[/quote]

ik vraag me dan weer af wat de eigenaar van de stal hier van vind ???

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 06:20

sassefras schreef:
Onali schreef:
oe werken die?

ik vraag me dan weer af wat de eigenaar van de stal hier van vind ???

Waarom?
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de activiteiten van de paarden 's nachts.
Mijn stalbaas komt niet in de paddocks/ weilanden dus het is niet zo dat ik hem volg of controleer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:42

Een wifi versterker.

Maar wij hebben inmiddels gekozen voor een extra router en vaste kabels ingegraven. Nu hebben we op het hele perceel een goede verbinding.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:01

Hier gewoon met vaste kabels van huis naar stal. Wij hebben een paar cameras in de stal hangen, en een paar buiten en bij het huis/oprit. Kan zo vanaf mijn telefoon alles in de gaten houden, of als ik thuis ben vanaf mn TV

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 09:09

moos1984 schreef:
Wij hebben een router met 4g kaartje op stal gezet met abbo voor alleen internet. Dit omdat wij niet bij stal wonen maar wel een camera systeem met app wilden om de paarden te kunnen zien. Wij hebben er een setje beveiligings camera’s op aangesloten. Werkt top! :j

Ik wist niet dat zoiets bestond! Zit je niet met een heel hoog/duur dataverbruik dan?

Bij ons is de stal ook te ver en een kabel trekken de enige oplossing zegt iedereen altijd. En dat komt er niet van want dan moet er beton open gebroken worden.

moos1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:51

Stral schreef:
Ik wist niet dat zoiets bestond! Zit je niet met een heel hoog/duur dataverbruik dan?

Bij ons is de stal ook te ver en een kabel trekken de enige oplossing zegt iedereen altijd. En dat komt er niet van want dan moet er beton open gebroken worden.

Nee dat valt erg mee qua verbruik, ik heb per maand 1gb erop staan en daar red ik het prima mee. Heb zo’n soort setje toen gekocht bij deze website:
https://www.geeektech.com/nl/geeek-ahd- ... camer.html