Ik ben op zoek naar ervaringen met een ondervloer voor een schuilstal die niet glad wordt.
Even een situatie schets :
Ik heb een container als schuilstal, dit is een opstapje en een van mijn ponys heeft nogal moeite met het ''eruit stappen''. Ze gaat schuiven voor de uitgang waardoor het natuurlijk glad onder de hoeven is. Daarna struikelt ze bijna naar buiten omdat het glad is. Met als resultaat dat ze niet in de stal staan. Met de kou op komst en het smerige weer lijkt het me een fijn idee dat ze wel soepel in en uit kunnen lopen.
Het is een houten ondervloer die met water erop glad wordt.
Ik zat te denken dat rubber matten misschien een optie waren, maar die lijken me ook glad als het vochtig is. Ook met vlas erop zal dat glad worden aangezien ze het vlas opzij lopen. Of zijn er ook ''stroeve'' matten?
Rubber tegels lijken me dan wel ideaal, ze gebruiken dat ook wel bij speeltoestellen en dat is wel vaak minder glad. Maar deze laten vocht door waardoor het op den duur een dikke bende wordt natuurlijk.
Is er een bokker met de ultieme oplossing? Ik zal even een paar fotos bijvoegen voor het beeld

Alvast heel erg bedankt!