ik had een vraagje.. ik heb een hengst van bijna 2 jr en hij begint een steeds meer te bijten en slaan met de voorpoten, of soms je willen aanvallen..
Maar als hij bijt moet je hem een tik geven of niet doen zeggen, maar het probleem is ik kan zo vaak zeggen nee niet doen, hij doet er niets op, als ik hem een tik geeft word hij alleen maar kwaaier...
Ik heb nu altijd een zweep bij me (als hij hem ziet is het wel goed) ook als ik hem gewoon wil aaien, als ik er wat van zeg als hij bijt komt ie weer naar me toe en pakt hij heel zachtjes me jas en dan steeds verder en als ik niets zeg grijpt hij me gewoon.. ik wil hem ook niet steeds 'slaan'..
Als ik bij hem in de stal wil kan ik maar beter wat hooi meenemen anders neem hij me te grazen..
Ik vind het echt niet leuk meer zo.. Ik wil hem niet casteren, ze ver is het nog niet want hij laat vaak genoeg ook wel zijn lieve kant zien
maar hij bij ontzettend veel
... (sinds hij op stal staat)Nu is de vraag weet iemand hoe ik het bijten kan minderen zonder dat ik hem moet slaan ofzo.. ik wil dat niet! Ik heb hem ook allerlei speeltjes voor hem gekocht, dat hij zich niet verveelt..
Help.. a.u.b.
Groetjes wendy