Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mariska_28 schreef:Ik rij veel minder nu ik ze thuis heb staan. Ben meer bezig voor de paarden dan met de paarden. En als ik wil rijden en ze dan zo lekker zie staan eten vind ik het sneu om voor alleen mijn plezier te gaan rijden.
Terwijl als ik echt naar stal moet ik eerder zou gaan rijden omdat ik er speciaal voor kom en dure stalling betaal.
Uiteraard kan je wel beslissen wat voor voer je paard krijgt, hoeveel hooi en welke bodembedekking. (al kan dat op een goede pensionstal meestal ook nog wel). Maar even beslissen dat je een binnenpiste wilt of dat je kwalitatieve verlichting wilt langs de buitenpiste die de buren niet stoort of dat je een aparte wasplaats wilt (sjips, moet ik bijbouwen?), dat doe je ook niet 1,2,3. Je bent vaker gebonden aan een financiële grens. Waterbakken die bevroren zijn, dan moet je een oplossing bedenken. Maar tegen dat je de oplossing gevonden, gekocht en geïnstalleerd hebt (stroom doortrekken als je een waterbakverwarmer wilt installeren), is de vriesperiode alweer voorbij.
Mariska_28 schreef:Ik rij veel minder nu ik ze thuis heb staan. Ben meer bezig voor de paarden dan met de paarden. En als ik wil rijden en ze dan zo lekker zie staan eten vind ik het sneu om voor alleen mijn plezier te gaan rijden.
Terwijl als ik echt naar stal moet ik eerder zou gaan rijden omdat ik er speciaal voor kom en dure stalling betaal.
...
) en je leert ze zo ook echt kennen
Ik zou het voor geen geld van de wereld meer willen missen...

Irene793 schreef:Hoi allemaal,
Mijn partner en ik zijn op zoek naar een huis buitenaf. We denken erover om de paarden aan huis te nemen. Voordelen zijn er genoeg, met name overal zelf over kunnen beslissen. Maar de nadelen, zoals de hoeveelheid werk, de kosten en het gemis van stalgenoten, kan ik niet goed inschatten. Wat waren voor jullie de doorslaggevende factoren om de paarden aan huis te nemen en hoeveel tijd zijn jullie eraan kwijt?

Irene793 schreef:Hoi allemaal,
Mijn partner en ik zijn op zoek naar een huis buitenaf. We denken erover om de paarden aan huis te nemen. Voordelen zijn er genoeg, met name overal zelf over kunnen beslissen. Maar de nadelen, zoals de hoeveelheid werk, de kosten en het gemis van stalgenoten, kan ik niet goed inschatten. Wat waren voor jullie de doorslaggevende factoren om de paarden aan huis te nemen en hoeveel tijd zijn jullie eraan kwijt?
dagjes weg zijn dus geen enkel probleem.