Winters staat hij op stal en komt hij overdag een paar uren buiten op een klein stukje van betonplaten. Dit laatste is één van de redenen dat ik hem wil verhuizen want dit vind ik niet ideaal. Nu kan ik op de nieuwe stal kiezen. Zomers laat ik hem sowieso dag en nacht buiten maar winters heb ik twee keuzes:
1. Dag en nacht buiten in een heel groot, hoog gelegen (droog) weiland waar kuilbalen bijgevoerd worden. Er is geen schuilstal aanwezig. Wel is het weiland omringd door boomwallen en ligt het dus vrij beschut.
2. Overdag van half 8 tot 5 in het weiland en de rest van de tijd op stal.
Optie 2 is denk ik al een enorme vooruitgang op de huidige winter situatie. Ik ben echt blij dat ik een stal gevonden heb waar hij winters ook gewoon in het land kan. Nu twijfel ik alleen of ik hem altijd buiten laat of niet. Dit is hij in principe niet gewend maar het is een gezonde sterke Welsh Cob dus ik verwacht wel dat hij dit aan zou kunnen. Er is alleen geen schuilstal en in mijn hoofd is het lekker voor een paard om in stro te liggen.
Mijn gevoel zegt 's nachts op stal als ik denk aan dagen met regen en storm. Dan heeft hij de mogelijkheid om warm te liggen. Mijn verstand zegt volgens mij vind hij buiten blijven misschien ook wel erg fijn. Met het risico dat we een hele natte winter krijgen en ik me er misschien niet lekker bij voel.Wie kan mij helpen de twijfels weg te nemen? Wat zouden jullie doen als je deze keus had? Waar maak ik mijn paard gelukkiger mee? Optie 1 is trouwens elke maand €100 goedkoper dan optie 2. Speelt ook wel mee.

Zo zie ik het ook.