Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgrounds schreef:Wij hebben een dubbele stal van 3x6 die we willen splitsen om er 2 stallen van te maken. Het moet op een simpele manier en ook weer makkelijk te verwijderen zijn.
Kan dit bijvoorbeeld met een dikke metalen buis? En zo ja, hoe bevestig je dat dan? Het zijn houten stallen.
Delphi schreef:Ik heb wel eens gezien dat iemand aan beide kanten U-profielen had en daar dan houten planken in liet zakken (stapelen zeg maar).
hwn schreef:Delphi schreef:Ik heb wel eens gezien dat iemand aan beide kanten U-profielen had en daar dan houten planken in liet zakken (stapelen zeg maar).
Dit heb ik hier ook, maar was al bij aanvang zo voorzien (om kraambox te hebben) dus de U-profielen zijn ingewerkt in de muur, ik weet niet of uitstekende U-profielen geen risico geven op verwondingen als de tussenwand weg is?
RoyceMack schreef:Je zou er een wandje tussen kunnen plaatsen zoals een gewone stalwand en dan op een rails of wielen zetten die je dan vanaf de voorkant van de stallen eruit kunt schuiven.
Je hebt dus de wand van 6m en op 3m maak je daar een gluif in waar je haaks een wand inschuift op een rails of wielen. Zorg dat hij achterin ook in een gluif valt zodat de wand niet naar links of rechts kan verplaatsen bij wat druk door bv een rol.
Trek de wand vanaf de voorkant naar je toe en je hebt weer een stal van 6 meter
Rozekoek18 schreef:Ik zou geen buis nemen. Ik zou sowieso juist heel erg blij zijn met zo’n grote gezamenlijke stal en deze nooit in tweeen delen!
Koper schreef:RoyceMack schreef:Je zou er een wandje tussen kunnen plaatsen zoals een gewone stalwand en dan op een rails of wielen zetten die je dan vanaf de voorkant van de stallen eruit kunt schuiven.
Je hebt dus de wand van 6m en op 3m maak je daar een gluif in waar je haaks een wand inschuift op een rails of wielen. Zorg dat hij achterin ook in een gluif valt zodat de wand niet naar links of rechts kan verplaatsen bij wat druk door bv een rol.
Trek de wand vanaf de voorkant naar je toe en je hebt weer een stal van 6 meter
En als je dan met een ziek paard, of bij rotweer, in allerijl die stal wil splitsen? Dan haal je dat gevaarte te voorschijn en heb je ook tijd en zin om in het midden het strooisel weg te bikken zodat de boel weer gesplitst kan? Lijkt me nogal omslachtig.