Ik zal even zo kort mogelijk uitleggen waar ik mee zit (Sorry, het is alsnog een lang verhaal geworden);
4 maanden geleden heb ik een nieuw paard gekocht. Ze was toen net 3 jaar. De eerste maand heeft ze nog bij haar vorige eigenaar gestaan omdat de stal waar ze zou komen te staan nog niet af was. 3 maanden geleden is ze verhuisd naar haar huidige stal, dit is bij familie op de boerderij. Ze staat hier met 1 ander paard (paard is van hen). De vorige eigenaar heeft het paard op 2,5 jarige leeftijd gekocht, nu ongeveer een jaar geleden dus. Een paar maanden nadat de vorige eigenaar haar gekocht had, is ze al een keer verhuisd naar een andere stal. Mijn paard is nu dus in minder dan een jaar tijd al 3 keer van stal gewisseld en ik ben me ervan bewust dat zoveel verhuizen best veel stress meebrengt voor een paard. De laatste keer verhuizen, 3 maanden terug toen ze bij mij kwam, is ze er ook echt een maandje ziek van geweest (verkouden, virus opgelopen, hoesten, snot enz.) en is ze wat afgevallen. Met behulp van de dierenarts en veel zorg is ze nu weer helemaal opgeknapt.
Maar; ik ben niet helemaal tevreden over de plek waar ze nu staat

Een plek waar mijn paard 24/7 buiten kan lopen in een paddock + weiland + grote schuilstal samen met 3 andere paarden. En onbeperkt ruwvoer. Voor 150 euro per maand op volpension, alleen elke dag even helpen met mesten. Ik ben gisteren wezen kijken en het is een hele fijne plek. Ligt ook naast het bos, in tegenstelling tot mijn huidige stal waar ik geen uitrij mogelijkheden heb... Het is alleen wel wat verder weg van mijn huis, 25km in plaats van de huidige 15km.
Maar; naast dat het ontzettend moeilijk gaat worden om mijn huidige stalling op te zeggen (omdat ik zo goed op kan schieten met de staleigenaren en zij verwachtten dat ik nog lang blijf en ze op korte termijn dan een nieuw paard moeten gaan zoeken als gezelschap voor hun eigen paard), zit ik er ook mee of ik dit mijn paard wel aan kan doen: alweer een verhuizing? Voor de 4e keer binnen 1 jaar... Ook al gaat ze dan naar een veel paard natuurlijkere plek, ze zal wel weer moeten wennen aan deze nieuwe plek.. en ze heeft nog nooit 24/7 buiten gestaan.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik heb er ook aan gedacht om haar misschien volgend voorjaar pas te verhuizen, maar grote kans dat deze plek dan weg is en het scheelt mij 150 euro per maand.. (zoals ik al zei: arme student

Bedankt voor degenen die het hele verhaal gelezen hebben