Na een aantal maanden plannetjes tekenen, veranderen en wissen, maar vooral 'zeuren' aan het hoofd van mijn man. Is het eindelijk echt zo ver, ik krijg een extra stukje land voor mijn twee paardjes/pony's.
Ondertussen ben ik al meer dan een half jaar aan het dromen van een eigen mini paddock paradise aan huis. En nu kan ik die droom gaan waarmaken! Momenteel lopen mijn twee paardjes op een klein stukje 'weiland' achter ons huis. Dat ondertussen meer een dode en dorre woestijn lijkt dan een weiland.
Dat wordt uitgebreid naar een (nog steeds relatief klein hoor, daar ben ik mezelf wel van bewust

Het stuk ziet er zo uit:

Al het groene is 'weiland' maar, de helft tegen de zandstrook is nu dus helemaal op.
Zelf heb ik al 100'en plannetjes getekend, 100'en ideeën in mijn hoofd, maar op den duur zie ik gewoon het overzicht niet meer zo...
Belangrijk om te weten:
- We zitten hier op zandgrond. De grond is eigendom van mijn schoonouders.
- Mijn fjord is 16 jaar en wat te zwaar -> beweging en hooi zijn belangrijker dan veel gras.
- Mijn shetlander merrie'tje tikt de 30 aan en zit in de risicogroep voor cushing (krijgt momenteel al preventief prascend) en heeft RAO. Ook voor haar geldt dus, gras is geen prioriteit.
Wat wil ik zeker graag:
- Een kleine piste (we rijden niet veel, dus het moet geen chique grote piste zijn, maar voor grondwerk, eens een keertje vrijspringen, hobbelen, ...)
- Een cirkel
- Een verhard stuk
- Weiland dat er is, wil ik wel graag in 2 delen op kunnen splitsen.
Wie o wie heeft er nog inspiratie?

We willen graag volgende week beginnen met de 'geraamtes' van de paddock (omheining + track), de invulling zal gaandeweg groeien

Groetjes,
Steffi
Vlekje & Jules