Ik ben radeloos op zoek naar tips voor er hier een 500 kilogram paard achter het behang getaped zal worden.
Mijn merrie is een hopeloze smosser. Ze krijgt het voor elkaar stilletjes maar zeker alle drinktonnen kapot te krijgen, mijn emmers vliegen alle kanten op als ik haar voer... met mijn goed afgemeten op haar gewicht en mejuffer's noden voer er in. Ze is te lui om een stap vooruit te zetten en duwt daarom met haar voeten en haar hoofd de emmer om. De laatste keer was ik ze als een baby aan het voeren: ik hield haar bak vast en ze moest zelf haar hoofd er in steken. Ze is drie jaar, for f*** sake! Ik ging mee alle kanten op want ze hield toch vast aan haar maniertjes (of eerder het gebrek aan). Mijn buren lachen zich een breuk met mijn gegrommel als de psylliumvezels op de vloer plakken, maar hé: de euro's hangen nog altijd niet aan de boom hoor!
We zijn nog bezig met haar stal helemaal klaar te krijgen, voorlopig hangt er nog geen voerbak in op. Ik had gehoopt haar op een meer natuurlijke manier vanaf de grond te kunnen voeren door middel van een emmer maar dat is kansloos met deze boerin. Ik ben ook nooit zeker dat ze het voer dat ze moet hebben, binnenkrijgt. Overdoseren doe ik niet graag. Ik was bezig met een kuur van psylliumvezels voor reiniging van de darmen, ben nog wat zoekende naar de consistentie van die brei: heeft al twee keer in het zand gelegen dus daaag werking. De elektrolyten daar moet ik maar een dopje van geven, maar je ziet het dus al gebeuren...
Tips?
- Kun je dit afleren? Hoe? Ideeën?
- Welke voerbak voorzie ik best? Ik heb schrik dat ze degene die ik zal ophangen ook zal molesteren. Is zoiets resistent tegen dit geweld?
- Tips voor meer mindfulness in mijn hoofd?

(Psst.. ik zie ze wel doodgraag hoor!