Ik zit echt in dubio en kom er niet uit, jullie meningen en hulp zou heel fijn zijn

Ik heb een haflinger van 158 barok type en een falabella van 60 cm groot!
Deze staan al 8 jaar in pension.
In de winter op stal en 4 uur per dag op een zand paddockje.
In de zomer 24 uur per dag op de wei.
Nu heb ik een groot probleem...
De stalling huur is met 1/3 deel omhoog gegaan. Dat scheelt nu dus voor mij 150 euro in de maand en het word mij echt te duur! Ik ben op zoek geweest naar een andere stal maar niemand kan mijn mini pony stallen ivm omheining waar ze onderdoor ontsnapt

Nu zit ik er over te denken om ze bij ons in de achtertuin te stallen wij wonen in een dorp. Achter onze tuin is akkerland. We hebben wel directe buren... maar de afscheiding is een hoge haag
We hebben achter in de tuin een kapschuur van 6x4m https://www.stange-elburg.nl/product/kapschuur-inpandige-schuur-670x430cm/ daar zouden wij een zandpaddock aan vast kunnen maken van 10x20 en alles paard proef kunnen maken. Hier zouden ze dus heel de winter moeten staan. Dit is al de helft van heel onze tuin! We wonen naast het bos dus dat betekend dat ze dagelijks mee kunnen. Waar ze nu staan kunnen we ook niet naar bos en strand. Rijbak gebruiken wij niet.
We hebben kennisjes een weg verder wonen met paarden. Daar mogen we ze in het voorjaar op de wei zetten van april mei tot okt nov. Ook kunnen we daar hooi en vlas halen. En onze mest brengen. Helaas hebben hun geen stallen vrij...
We zaten ook te denken aan stank overlast.. we zitten heel dicht op onze buren... we denken als ze er alleen de winter staan dat het wel mee zal vallen als je het heel goed bijhoud. We hebben een ruime achterom langs de garage dus ik kan wel makkelijk naar buiten met ze.
Nu is mijn vraag doe ik hier goed aan ?? Ik heb al wat topics gelezen over paddockmaten dat het minimaal 20x40 moet zijn en dat ze moeten kunnen galloperen. Dat kan hier dus niet echt.. maar waar ze nu staan helemaal niet... daar is het nog veel kleiner en staan ze meerendeels binnen. En is er ook geen longeer of losgooibak...
Voordat ik de gemeente en de buren ga vragen wil ik eerst weten wat jullie hiervan vinden