Eerst wat info over de plek:
Ik huur een stuk land achter ons huis (!) met daarop een bak, ruime paddock, 2 boxen, een doorloopstal (waar eventueel 2 boxen van gemaakt zouden kunnen worden) en een overkapping. Er is ruimte voor hooiopslag, een zadelkamer, alles is omheind, meer dan genoeg gras. De paddock is deels verhard. Al het materiaal voor onderhoud is aanwezig, er is een heel gereedschapshok, een bosmaaier, kruiwagen, rieken etc. die ik mag gebruiken. Geen elektriciteit en stromend water maar dat is opgelost met IBC-vaten en zonnepanelen. Ook staat er een pipowagen voorzien van kachel en een gaspitje, zodat je in de koude maanden lekker warm op de bank kan zitten en koffie/thee kan zetten. Ik betaal hier €450 voor (zelf nog hooi inkopen dus), dat vind ik best wel aan de prijs maar ik woon onder Rotterdam en plekken waar de paarden 24/7 buiten kunnen staan zijn hier schaars en dat kan bij ons dus wel. Ik heb qua stallen ruimte voor 4 paarden, maar met de overkapping erbij en het feit dat de paarden hier dus niet op stal staan en dus geen eigen box nodig hebben is er maximaal ruimte voor 5 grote pony's/kleine paardjes vind ik. Kale 'box'huur is dan dus €112,50 bij 4 paarden en €90 bij 5, dan valt het op eens wel weer mee. Wat vinden jullie van deze prijs voor dit perceel?
Momenteel staat onze 2 D-pony's hier en de pony van een vriendin/stalgenoot, maar zij gaat einde van de zomer verhuizen. Dat betekent dat ik voor het eerst helemaal een eigen plekje pal achter ons huis heb voor de paarden samen met mijn vriend, iets wat ik na 10 jaar doe-het-zelf-stallen best wel heel erg fijn vind

Ik speel met het idee om er in ieder geval 1 pensioen (dus niet pension) pony bij te zoeken, die hier lekker in volpension kan staan, 24/7 buiten met vriendjes om zo de kosten voor ons wat te drukken. Maar ik heb inmiddels zo veel nare ervaringen met stalgenoten dat ik er echt huiverig voor ben. Nu is een stalgenoot wellicht wat anders dan iemand in volpension, daar hoef je minder mee te overleggen, maar toch.
Overigens gebruiken we het land ook als een soort extra achtertuin, ik lig er uren te lezen op een kleedje, in de zomer zetten we het zwembad op, we bbqen er, bouwen een kampvuur en ik vier er zelfs m'n verjaardag

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan? Bedankt voor het lezen!