Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Een Magnolia?
onpaard schreef:Ik vind een appelboom zo mooi als deze in bloei staat. Heb je later appels voor je paard
_Anneruth schreef:Kersenboom, geeft mooie witte bloesem. En veel paarden zijn gek op kersen.
Palmera schreef:Hou er rekening mee dat je je bomen het hele jaar moet verzorgen voor een relatief korte periode met bloesem.
Een mooie grote jasmijnhaag is misschien al iets dankbaarder.
sanso schreef:Prunus of appelboom vind ik mooi.
Magnolia bloeit maar heeel kort en vind die bladeren vies als ze gevallen zijn.
Sophie_Wind schreef:Japanse kers is erg mooi, maar ben bang dat deze giftig is voor paarden![]()
Mogen paarden wel kersen dan?
Palmera schreef:Laat je even goed informeren m.b.t de jasmijnhaag. Er zijn een aantal soorten die, mits ze wat beschutting hebben, wintergroen zijn! Bloemen hebben ze, als ze gezond zijn, echt wel een aantal maanden.
Een franchipani is ook een boom met, het lijkt niet op bloesem, een aantal maanden bloemen. Maar ik vrees dat hij het niet doet in het klimaat daar.
Hmmm, Zweden, kunnen ze je niet beter daar adviseren?
Quir schreef:Sophie_Wind schreef:Japanse kers is erg mooi, maar ben bang dat deze giftig is voor paarden![]()
Mogen paarden wel kersen dan?
Ik dacht dat de pitten giftig waren, maar durf t eigenlijk niet te zeggen. Kersen zijn vaak wel mooi!Palmera schreef:Laat je even goed informeren m.b.t de jasmijnhaag. Er zijn een aantal soorten die, mits ze wat beschutting hebben, wintergroen zijn! Bloemen hebben ze, als ze gezond zijn, echt wel een aantal maanden.
Een franchipani is ook een boom met, het lijkt niet op bloesem, een aantal maanden bloemen. Maar ik vrees dat hij het niet doet in het klimaat daar.
Hmmm, Zweden, kunnen ze je niet beter daar adviseren?
Ja dat zal ik zeker doen voor ik tot aanschaf over ga, maar wil alvast wat ideeën op doen en kijken wat voor soorten bomen er zijn en welke ook bij paarden in de buurt kunnen. Zou ook graag wat bomen in de wei willen als beschutting en schaduw en zo. Waarschijnlijk iets van een appelbomen en andere fruit bomen.
Die franchipani heb ik even op Google gezocht, heeft wel mooie bloemen! Hoeft niet per de alleen bloesembomen te zijn, mooie bomen met bloemen zijn ook zeker een optie!
Heb in mijn hoofd wel al het perfecte plaatje in gedachten (laan met aan beide zijde bomen (liefst met bloesem), maar ook een hoge groene haag langs de rijbaan, etc).
[ [url=m/TXuIjW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand wat voor iets dit zijn?