Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selka schreef:Niet alleen vind ik niet juist. Het paard staat wel degelijk alleen maar er staan in de omgeving toevallig nog meerdere paarden. Spelen, kriebelen of wat dan ook kan niet.
Waarom kan een paard dat wedstrijden rijdt niet gewoon dag en nacht buiten staan? Blijkbaar werkt dit beter voor jouw paard.
horsiegek schreef:Je paard moet zijn energie en frustratie gewoon kwijt. Hij staat op een paddock van 20x20 waar dat al moeilijk kan, zal toch eens kijken naar mogelijkheden om hem meer buiten te zetten op een grotere ruimte. Zal ook minder kans op blessures geven als hij meer ruimte krijgt om te rennen, remmen en draaien.
Nikass schreef:Mijn paard wordt heel schrikkerig als ze oververmoeid is. Ze toont dan niet moe, of sloom, maar ze is dan over alert en schrikt te heftig van iets kleins en schrikt veel vaker dan normaal.
Oververmoeidheid hoeft niet te komen door fysieke inspanning, het kan ook door stress ontstaan.
Ik kan vanaf hier uiteraard niet beoordelen wat er met jouw paard aan de hand zou kunnen zijn. Het kan misschien ook zijn dat hij zich een slag in de rondte verveelt en teveel energie heeft.
Waarom staat hij niet bij de anderen?
Jor1988 schreef:horsiegek schreef:Je paard moet zijn energie en frustratie gewoon kwijt. Hij staat op een paddock van 20x20 waar dat al moeilijk kan, zal toch eens kijken naar mogelijkheden om hem meer buiten te zetten op een grotere ruimte. Zal ook minder kans op blessures geven als hij meer ruimte krijgt om te rennen, remmen en draaien.
Ik heb nog een paddock van 15 bij 40 maar daar doet hij hetzelfde. Verder heb ik niet de gelegenheid om hem een groter oppervlak te bieden. Ze staan aan huis.
Zijn energie en 'frustratie' kan hij onder het zadel kwijt (frustraties uit hij overigens niet) hij wordt 6x per week gereden.
Jor1988 schreef:De paddock is 20 bij 20 meter ongeveer. Voordat ik ga werken gaat hij een uur naar buiten en als ik terug thuis kom kan hij weer een aantal uur naar buiten. Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe lang ik thuis ben.
Hij staat niet samen, dat hebben ze nooit gedaan en daar vind ik de paddock ook te klein voor. Ze kunnen wel neuzen met elkaar want er zit alleen maar een draadje tussen zeg maar.