Mijn paard breekt de tent af in een normale box. Dan bedoel ik zo een box met een schuifdeur die dicht gaat en een normale buitenbox met weefrek. Het gaat volledig fout.
Ze stond eerst op een giga pension in een uitloopstal. Dit ging redelijk. Echter vond zowel ik als paardlief de stalling te groot en vet ongezellig, er stonden ruim 500 paarden.
Toen verhuisd. En daar begon de ellende. Ze kreeg een hele mooie binnenbox met zo een schuifdeur. Ik zette haar erin, verwachtend dat ze stro zou gaan eten. Maar niets was minder waar.. ze begon als een achterlijke te steigeren, proberen over de bovenkant van die box te springen, de deur eruit proberen te trappen.. ik had haar nog nooit zo gezien. Ze brak echt te tent af. Ze heeft bijna die deur uit de railing gekregen.
Toen een best klein binnenstalletje met stenen muur maar wel tralies dst ze aan de buurtjes kon snuffelen. Dit is geen dichte deur, er zat een weefrek op dus ze kon dr kop naar buiten doen. Dit gaat goed en ze staat nog steeds in deze box. Maar ik wilde eigenlijk graag dat ze in de buitenlucht stond. Dus een buiten box geprobeerd en daar dezelfde problemen, inclusief bijna over het weefrek heen gesprongen. Het maakt niet uit of ik dan erbij blijf in de stal, of ze eten heeft.. ze eet dan echt niet en probeert op alle (on)mogelijke manieren uit die stal te komen.
Nu wil ik eigenlijk van stalling veranderen omdat er hier geen weiland is en ze eigenlijk maar een half uur per dag in de paddock mag. (Ik zet haar illegaal wel langer buiten)
Een stukje land in de zomer kan wel, maar het is maar een heel klein stukje zonder schaduw en kost dikke 150 euro per maand naast je boxhuur. Ze mogen er maar een paar uurtjes per dag op. Maar op het weiland zonder maatjes gaat ook niet goed, ze rent dwars door het schrikdraad heen ondanks de grote klap stroom.

Ik ben nu een beetje radeloos. Stel dat ze echt niet op een andere stalling kan. Wat als deze stalling afbrand en je hals over de kop ergens anders heenmoet?
Wat kan ik hier nou aan doen? Het is echt niet normaal hoe ze van rustige merrie in een wildebras veranderd. En dan terug in dr eigen kleine stalletje niks meer aan de hand.