Hoe doen jullie het met de vlechten van jullie paarden/pony's? Laten jullie die s'nachts zitten, of alleen voor een wedstrijd? Etc. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen?
In de manen maar ook in de staart?
Groetjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
te_kla1 schreef:Er zijn ook mensen die een invlecht maken en die vervolgens een week laten zitten? Hoe zit dat dan?
Lukasje schreef:te_kla1 schreef:Er zijn ook mensen die een invlecht maken en die vervolgens een week laten zitten? Hoe zit dat dan?
Nóóit meer !! Mijn pony is er haast mee verongelukt!
Ik weet dat veel mensen dat wel doen -ik vroeger dus ook- en bv. bij friezen zie je dat regelmatig maar je kan, zoals ik, maar pech hebben. Mijn pony krabte met zijn achterhoef aan zijn nek en bleef met de tak van zijn hoefijzer in de vlecht vast hangen. Vervolgens viel hij om, voluit op zijn gestrekte been dat onder hem lag. Gelukkig stonden we in de buurt toen dit gebeurde maar waren we werken geweest, dan hadden we de pony pas 's avonds zo aangetroffen. Onmogelijk kon hij zelf weer recht. Ondanks dat hij nu met onze hulp weer redelijk snel te been was, was hij behoorlijk gekwetst en heeft hij maanden moeten revalideren. Maar ik mag er dus niet aan denken wat het gevolg was geweest indien hij daar zo uren had gelegen!
Ik vlecht hem dus elke keer wanneer ik rij/men opnieuw in en uit.
te_kla1 schreef:Wat heftig! Dat bedoelde ik inderdaad, daarom vroeg ik me af waarom sommige mensen dat toch doen. Onwetendheid denk ik dan toch?
Koper schreef:te_kla1 schreef:Wat heftig! Dat bedoelde ik inderdaad, daarom vroeg ik me af waarom sommige mensen dat toch doen. Onwetendheid denk ik dan toch?
Zeg, kijk je uit voor je velgen als je zo kort door de bocht gaat? Niet elk paard heeft ijzers he.
Hoefijzers zijn er ook niet voor het paard maar voor de mens. Jouw onwetendheid dan?
Koper schreef:Het is haarHet ergste wat er kan gebeuren is dat er een pluk manen uit je paard verdwijnt.