ik zit met een wat lastig dillema. Waarschijnlijk maak ik het lastiger dan het is maar hey waarom zouden we het simpel houden

ik sta op een leuke stal waar alles gedaan word. er word gevoerd en word gemest helemaal prima. Paardje staat lekker 24/7 buiten met 2 vriendjes dus wat dat betreft niets te klagen. Nu het volgende. Ik ben hier eind april vorig jaar heen verhuisd paardje was mooi op gewicht en we gingen de zomer in dus weidegang. Weidegang hier is overdag op het land en 's avonds in de paddock, prima want hijs wat gevoelig voor hoefbevangenheid. Ben zelf vervolgens eind juli 2,5 week op vakantie geweest en kwam terug om vervolgens een erg schraal paard te zien

Paard heeft vervolgens eind september gas koliek gehad en heeft daarvoor 2 dagen op de kliniek gestaan op rantsoen. het beetje vet wat we weer hadden aangebouwd was weer weg

Naja voer weer langzaam gaan opbouwen en weer verder gegaan met bijvoeren. Ging me allemaal niet snel genoeg dus om het gebit uit te sluiten de electrische tandarts nog eens laten komen (was in februari ook al geweest. zitten nu in october). Niets aan de hand, kon niet aan het gebit liggen. Die ook nog naar het hooi laten kijken en dat was de oorzaak. op aanrade 2 kilo merriebrok per dag gaan bijvoeren naast de senioren priores die hij al kreeg en weer gesprek aan gegaan me de staleigenaar. Heeft weer wat andere baaltjes hooi gehaald nu meer richting kuil.
Vervolgens heeft hij vrij ernstige mok gekregen, dit heeft hij nog steeds maar gaat de goede kant op. Dit komt waarschijnlijk door de vermindere weerstand. Naast dat hij mok had liep hij eind december opeens ook niet helemaal zuiver en enkele dagen later had hij ook 4 prachtig dikke benen. Overlegd met de dierenarts en het even aangekeken. Nu geen dikke benen meer en ook niet kreupel meer.
maar nu kwam ik er vandaag op stal achter dat meneer enkele luizen in zijn nek had lopen

Paard heeft in de 3,5 jaar dat we op de andere stal stonden eigenlijk nooit ergens last van gehad maar het lijkt nu elke keer weer raak. Heb hem ook nooit bij hoeven voeren (kreeg voor de sier af en toe wat muesli) maar krijgt nu dus standaard 2x per dag een kilo merriebrok en anderhalve kilo seniore priores naast zijn hooi. Stalbaas ziet niet in dat hij nog steeds te schraal is maar voert wel gewoon wat ik vraag. Ik begin mijn vertrouwen een beetje kwijt te raken en begin de klachtjes die mijn paard nu elke keer heeft ook wel een beetje zat te raken... Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Verhuizen of het toch
nog even aankijken?
Bedankt als je het helemaal gelezen hebt. ik zie dat het een aardige lap tekst is geworden. Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid bieden in mijn dillema.