Ik heb even een vraag, deels uit interesse en deels op zoek naar een mogelijke oplossing..
Wij hebben thuis 7 stallen, waarvan 6 gevuld (pony's, paarden, merries en ruinen). Stallen worden elke dag schoon gemaakt, al het nat eruit en een (flink) pak schoon stro erin. Als alle stallen schoon zijn en ik loop er (met schone kleren) een keer doorheen, kun je dat ruiken in mijn kleren en haren. Ik heb lang haar en probeer altijd een muts of cappuchon op te zetten als ik ga voeren of iets dergelijks, maar toch ruik je dan vaak die geur.
Nu vraag ik me af hoe dat bij anderen is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iedereen naar paard stinkt die even door de stal heeft gelopen.. En nee ik vind paarden niet stinken, maar wel de geur van paardenzeik op moment dat je niet in een paardenomgeving bent. Als ik de stallen aan het uitmesten ben ruik ik het niet eens.
We hebben afgelopen zomer nog alle stallen leeggehaald en van A tot Z met de hogedrukspuit uitgespoten. De geur was toen zo goed als weg, maar na 1-2 dagen paarden erin rook je het alweer. We hebben overdag (en meestal 's nachts) alle bovenluiken open en als ze op de wei staan zet ik ook nog vaak deuren open, dus aan ventilatie ontbreekt het zeker niet.
Ik weet dat je het wel kunt verdoezelen met deo, parfum etc., maar vind dat zelf geen heel lekker idee. Vooral niet als je in bed gaat liggen...Dus het liefst een oplossing voor de kern van het probleem

Ben vooral benieuwd naar ervaringen en misschien tips. Alvast bedankt!