Ik kon er nog geen ander topic over vinden, dus vandaar dit nieuwe topic.

Onlangs had ik een gesprek met iemand over het al dan niet 's avonds/'s nachts aanwezig zijn van iemand bij of op het stal terrein en dit zette mij wat aan het denken.
Ik ben gewend op stallen te staan waar de stalhouder op het terrein woont, of in elk geval op minimale afstand en dan met een afgesloten hek, camerabewaking en de nodige beveiliging (denk aan: stroom op het hek, waakhonden etc.).
Nu hoorde ik onlangs van iemand dat het terrein van de stal waar hij staat onbewaakt is. Aan het begin van de laan is een hek met een woning. Daarna loopt de laan enkele honderden meters door om vervolgens via een ander hek bij de stal uit te komen. Hier is geen waakhond en er is geen woning aanwezig bij de stal. (De woning aan het begin van de laan staat los van de stal en eigenaar). De stal is afgesloten middels een eenvoudig hek. Voor zover ik weet hebben zich 'nooit' calamiteiten voorgedaan als er niemand aanwezig was.
Bij wat navraag blijkt dat redelijk veel mensen in mijn omgeving op een stal staan die "onbewaakt" is in de avond/nacht. Hoe staan jullie daar tegenover?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het (in het begin?) best spannend zou vinden als er in de avond en nacht minimale bewaking/toezicht zou zijn.