Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LauraO schreef:Zou je niet vilt in kunnen doen of van dat kokos snippers spul?
Alleen heb je daar misschien toestemming voor nodig van de gemeente...
Lijkt mij dat als je er witzand bij inmengt dat de bak extra zwaar wordt.
llora schreef:Ik heb het zelfde probleem als bij u. Wel geen drainnage. Maar eerste jaren piste heel goed nu is het een modder bak. Buren hebben enkele jaren geleden een piste gelegd en die blijft nog altijd super. Nu wordt dat bij volgende lente ook gedaan.
Eerst alles afgraven en steenpijn eronder dan de onderlaag erop en gelijk leggen met de laser zodat het afwatert naar de beek. Dan acht camions piste zand erop gelijk gelegd met de laser. Kost mij een 2200 euro maar dan heb in wel een.goede piste. Wat bij mij het probleem was is dat de onderlaag niet gelijk is en moeilijk water doorlaat. Dus er blijven plassen staan in de ongelijke ondergrond. Door die plassen wordt het met der tijd modder. Doordat we nu met de laser gelijk leggen en afwaternen richting de beek gaat er veel water kunnen wegtrekken.
Maar ik heb ook eerst jaren gesukkelt. Zand erbij en nog eens zand erbij. Hielp allemaal niet. Even was dat goed en daarna terug een modderbende
cobiie schreef:wilmatj schreef:Ja dat heb ik al gedaan, door laten spuiten. Gaf weinig effect.. Aangezien mijn slootje gewoon vol raakt dan ligt de pijp onder water.
Moge duidelijk zijn dat je dan niet het water kwijt gaat raken uit je bak.
GDG schreef:llora schreef:Ik heb het zelfde probleem als bij u. Wel geen drainnage. Maar eerste jaren piste heel goed nu is het een modder bak. Buren hebben enkele jaren geleden een piste gelegd en die blijft nog altijd super. Nu wordt dat bij volgende lente ook gedaan.
Eerst alles afgraven en steenpijn eronder dan de onderlaag erop en gelijk leggen met de laser zodat het afwatert naar de beek. Dan acht camions piste zand erop gelijk gelegd met de laser. Kost mij een 2200 euro maar dan heb in wel een.goede piste. Wat bij mij het probleem was is dat de onderlaag niet gelijk is en moeilijk water doorlaat. Dus er blijven plassen staan in de ongelijke ondergrond. Door die plassen wordt het met der tijd modder. Doordat we nu met de laser gelijk leggen en afwaternen richting de beek gaat er veel water kunnen wegtrekken.
Maar ik heb ook eerst jaren gesukkelt. Zand erbij en nog eens zand erbij. Hielp allemaal niet. Even was dat goed en daarna terug een modderbende
Slechts 2200 euro voor al het werk en materiaal? Dat is geen geld zeg! Hoe groot of klein hebben we het over?
tanjaatjuhh schreef:sloot dieper maken is denk ik de enige optie. zolang je drainage vol water staat helpt het niet.