Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tengeltje11 schreef:Ik vraag me vooral af hoe je paard kan blijven hangen in een slowfeeder?
Een met fijne mazen kan geen paard in blijven hangen toch?
Hilary schreef:Hoe lang zou je paard dan doen met die 4 kg hooi vanaf 17u? Als ik dat aan de mijne voer, is het voor middernacht al ruim op en zou hij nog minimaal 8 uur zonder ruwvoer staan. Daarom krijgt ie ook onbeperkt
Ik zou op zoek gaan naar een methode om makkelijk meer kg om 17 uur te kunnen voeren, bijv. slowfeedernet en evt. gewoon arm hooi (kun je mengen met kuil, hoewel ik dat eigenlijk geen voer voor paarden vind). Bij voorkeur ga je, zoals freetorun al voorsteld, naar onbeperkt.
Ik weet niet hoe groot de box van je paard is, maar evt. op zoek naar een bak om je hooinet in te leggen. Dan verbetert de eethouding (t.o.v. een hangend net) en is de kans op blijven hangen in het net ook veel kleiner.
smit_ilse schreef:Kan je het niet bespreken in het voergroepje? Misschien dat er dagen gewisseld kunnen worden.
karuna schreef:Hoe groot is je box? En ik heb zelf gemerkt dat bij onbeperkt voeren ze eerst overeten en daarna vaak minder eten omdat ze dan weten dat proppen niet hoeft omdat er genoeg eten is.