Maar goed, waar ik het topic eigenlijk over open, is dat ik ook al de nodige pensioenpaarden heb aangeboden gekregen. Het gesprek begint altijd als volgt: Ja, er is een probleem bij mijn paard, ik mag er nooit meer mee rijden. Ik zoek nu een plaatsje voor hem waar hij voor de rest van zijn leven gelukkig is. (Sowieso vind ik de redenatie om een ziek of oud paard maar weg te doen krom, maar goed, dat is nog een andere discussie) Heb jij geen plaats? Ik kan er wel niet voor betalen want anders kan ik de stalling van mijn nieuw paardje niet meer betalen/ik doe hem weg omdat ik er juist geen kosten meer aan wil (

Moest bovenstaande nu de uitzondering op de regel zijn, maar helaas. 90% van de tijd lijkt het wel dat als het paard oud, ziek of versleten is, het paard ongeacht de leeftijd (nu probeert er iemand een gratis plekje te zoeken voor haar paard van 5) maar ergens gratis gedumpt moet worden. Wel een heel eisenlijstje dat hij goed moet staan, for ever home, bla bla bla. Mijn haren komen er van recht. Een paard kost geld, dat weet je op voorhand. Ze kunnen ziek worden, dat weet je ook. Komt het nu echt aan op die €100 tot €125 die ik vraag per maand (wintertarief) Want uiteindelijk laat de eigenaar toch zijn gezicht niet meer zien en komt de zorg ook volledig op jou. Sommigen doen het goedkoper, dat zijn manege's en die kunnen in bulk aankopen etc, dat drukt de prijs. Dus dan kom je uit op €75. En nog is het te duur.
Waarom verwachten mensen dat iemand voor de komende 25 jaar gaat betalen voor een paard dat stuk is? Als dat niet werkt wordt er wel mee geleurd als weidemaatje. Er is nooit tijd (ah nee, want nieuw paard is er dan ook al