Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Memss schreef:Bij ons in het dorp staan 2 pony's die 24 uur per dag, 365 dagen per jaar aan een touw staan in de wei.
Elke avond komt de eigenaar langs die het spit dan uit de grond trekt en deze er een paar meter verder weer in slaat en ze allebei een emmer water geeft.
Op zich prima.. de pony's hebben altijd te eten (gras) en zien er niet slecht uit. Toch heb ik altijd vreselijk met de beestjes te doen. Als het zomers 30 graden is kunnen ze niet in de schaduw staan, ze kunnen überhaupt nooit een keer een sprintje trekken / drafje doen want hiervoor is het touw te kort, ze kunnen nooit ergens tegen aan schuren, niet uit de wind / regen gaan staan.. Momenteel regent het hier al 2 weken non stop en ik vind het zo sneu om ze daar te zien staan.
Ik weet dat er duizenden paarden dag en nacht buiten staan en dat is ook prima, als ze los in de wei hadden gelopen was er ook helemaal geen probleem, dan konden ze elkaar eens krabben, tegen de bosjes aan gaan staan om te schuilen e.d..
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of dit überhaupt mag? Ik meende dat er regels waren over beschuttingsmogelijkheden etc. Weet iemand hier meer over? Met de beste man praten is helaas geen optie, hij is al in oorlog met het gehele dorp.
StalNollie schreef:Hoppit achterhaald nee hoor. Je zult maar een ontsnapper hebben en qua strook begrazing kan het ook ideaal zijn. Op bokt doen meerdere hey en ik ook weleens met me mini.
En voorheen andere shety ook die was met geen mogelijkheid te vangen ij de wei
dieseltje schreef:StalNollie schreef:Hoppit achterhaald nee hoor. Je zult maar een ontsnapper hebben en qua strook begrazing kan het ook ideaal zijn. Op bokt doen meerdere hey en ik ook weleens met me mini.
Voor strookbegrazing kun je toch gewoon tijdelijke paaltjes gebruiken en lint? Stroomkastje eraan en klaar....
En als je een pony hebt die je niet kunt pakken in de wei lijkt dat mij een stukje opvoeding en anders rammel je een keer met de snoepjesemmer
dieseltje schreef:StalNollie schreef:Hoppit achterhaald nee hoor. Je zult maar een ontsnapper hebben en qua strook begrazing kan het ook ideaal zijn. Op bokt doen meerdere hey en ik ook weleens met me mini.
Voor strookbegrazing kun je toch gewoon tijdelijke paaltjes gebruiken en lint? Stroomkastje eraan en klaar....
En als je een pony hebt die je niet kunt pakken in de wei lijkt dat mij een stukje opvoeding en anders rammel je een keer met de snoepjesemmer
StalNollie schreef:Ja dat is lekker praten vanaf beeldscherm even opvoeden rammelen... stroompje hier en daar geloof me zit al 21 jaar in de paarden en koop niet de leukste braafste paarden dus opvoeding of brokje hier en daar zou zeggen kom het proberen