Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Binnenkort komt mijn jeugddroom dan toch eindelijk uit, de pony's komen aan huis! Bij ons stekkie hebben we geen bijzonder groot stuk grond, maar van voldoende grootte om er wat leuks van te maken. In de omgeving ga ik nog op zoek naar een weiland om zo de ruimte nog wat te vergroten.
Om alvast ideeën op te doen, was ik benieuwd wie er pony's of paarden heeft lopen op een stuk van maximaal 2000m2. En vooral, op welke manier. 24/7 buiten, alleen overdag, paddock, weiland, pp, alles ben ik nieuwsgierig naar.
Dit topic is echt om ideeën op te doen. Dus brandt los en foto's zijn van harte welkom!
bulck schreef:JudithO schreef:Binnenkort komt mijn jeugddroom dan toch eindelijk uit, de pony's komen aan huis! Bij ons stekkie hebben we geen bijzonder groot stuk grond, maar van voldoende grootte om er wat leuks van te maken. In de omgeving ga ik nog op zoek naar een weiland om zo de ruimte nog wat te vergroten.
Om alvast ideeën op te doen, was ik benieuwd wie er pony's of paarden heeft lopen op een stuk van maximaal 2000m2. En vooral, op welke manier. 24/7 buiten, alleen overdag, paddock, weiland, pp, alles ben ik nieuwsgierig naar.
Dit topic is echt om ideeën op te doen. Dus brandt los en foto's zijn van harte welkom!
Heel eerlijk, dat is geen oppervlakte om een paard op te laten, laat staan meerderen.
Wat is de ondergrond? 24/7 op zo'n klein stukje??, dat is gegarandeerd binnen 2 maanden een grote zandbak (en dus ook modderbad met de maanden die komen)
Ponyparadise zal het ook niet worden, eerder ponyhell.
Dus als je het paardwaardig wilt houden zou ik ergens anders een oplossing in trachten te zoeken.
Een halve hectare is toch echt wel het absolute minimum en dan nog..
Met meerdere pony's zal je toch gemakkelijk een 1Ha of meer moeten hebben. Plaats voor stallen/schuilstal, berging (stro, hooi, gerief etc). Je zou moeten kunnen opsplitsen zodat je stukken kan laten rusten en ze dus kan omzetten ( soms ook ten behoeve van ponies). Verder is de ondergrond van belang, want dat brengt toch weer eigen problemen mee (zand, klei). Wat doe je met de pony's? Gewoon gezelschapsdieren of toch iets van rijden/koets ofzo?
Een gewone bak meet al 20*40m (800m²), dus ga maar al na hoe klein je stukje grond is.
Kijk als het is voor eens eventjes op te staan, zal het wel gaan. Als noodoplossing, maar om permanent op te zetten is het gewoon niet geschikt.