Stalling opzeggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chevellaenik

Stalling opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 14:24

Hoi
Ik heb een klein vraagje
Ik wil mijn stalling opzeggen. Als ik dat de 21ste van augustus doe en heb een maand opzeg termijn dan mag ik toch 21 September naar een andere stal? Of werkt dat niet zo.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:29

Ja klopt. Een opzegtermijn van 1 maand betekent dat je 1 maand voor vertrek moet opzeggen.

Keet

Re: Stalling opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:31

Meestal wel. Voor de 1ste van de maand opzeggen is de volgende 1ste van de maand weg.
Maar je mag natuurlijk ook eerder weg, als je maar betaald tot het einde van je opzegtermijn ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:35

Dat hangt van het beleid van de stal af. Er zijn ook veel stallen die een kalendermaand aanhouden en dat betekend dat je stalling per 1 oktober af loopt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:36

Hangt er vanaf wat er in je contract staat. Het is niet zo dat als je 21 Augustus opzegt je per definitie weg kan per 21 September. Stel dat je contract vanaf de 1e van de maand loopt en je zegt 21 Augustus op met een opzegtermijn van 1 maand dan loopt je contract per 1 Oktober af.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:36

Kan ook zijn dat de maand op de 1e begint toch? 21 augustus opzeggen = 1 oktober weg zijn?

Edit: dat dus

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:38

Gewoon even aan de stalhouder vragen. Dat is de makkelijkste en snelste manier om erachter te komen. Misschien hanteert hij/zij helemaal geen opzegtermijn :-)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:38

Je mag zelfs eerder weg, als je maar betaald :D

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:40

Hangt er dus vanaf welke stal je hebt. Je kan ook eerder weg, maar je moet blijven betalen.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 14:41

O nee ik kan namelijk van af 1 September of 20 September naar mijn andere stal.
Ik wil echt weg waar ik nu zit.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:42

Eerder weg kan vaak wel, maar dan heb je wel dubbele stalling.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 14:44

In mijn contract staat voor de 1e van een kalendermaand.
Maar alles wat in het contract staat houden ze zelf ook niet aan.dus misschien kan ik wel eerder weg

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:47

Als er in het contract de 1e van de kalendermaand genoemd wordt, dan kun je dus per 1 oktober weg als je nu opzegt. Maar je mag natuurlijk altijd eerder vertrekken, dan heb je alleen 10 dagen dubbele lasten. Lijkt me nog wel een keertje te overkomen?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:51

En als je inderdaad vindt dat de stalhouder het paard van de nodige zorg onthoudt? Mag je dan niet eenzijdig in het belang van het paard zonder die maand opzegtermijn?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:51

chevellaenik schreef:
In mijn contract staat voor de 1e van een kalendermaand.
Maar alles wat in het contract staat houden ze zelf ook niet aan.dus misschien kan ik wel eerder weg

Ga daar maar niet vanuit. ;)

Dan kun je dus officieel per 1 Oktober weg, want September is de uitloopmaand.

Je kunt uiteraard 1 september je paard al weghalen, je zit alleen met dubbele kosten.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:55

Opzeggen weggaan en netjes betalen tot 1 oktober dus. Andere optie is er niet

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:05

KimD schreef:
Je kunt uiteraard 1 september je paard al weghalen, je zit alleen met dubbele kosten.

Dit inderdaad, tot wanneer je moet betalen (obv je contract) en per wanneer je weg mag (in principe per direct) zijn 2 verschillende dingen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:20

callum schreef:
Opzeggen weggaan en netjes betalen tot 1 oktober dus. Andere optie is er niet

Zo heb ik het destijds ook gedaan. Dan maar eenmalig dubbele kosten maar ik trok het echt niet meer op de oude plek en op de nieuwe plek kon ik zo terecht.

Jammer alleen dat de oude stal nog begon te 'klagen' over gemiste mestdiensten, terwijl ik daar ruimschoots aan had voldaan. Of ik extra wilde betalen.
Nee dus.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:37

Ja sommige stallen zijn extreem onredelijk wat dat betreft

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:51

Als je met elkaar de verzorging deelt dan is het niet onredelijk als men vraagt ook wat dat betreft het opzegtermijn te respecteren. Er vallen ineens gaten in het verzorgrooster en die moeten maar net ingevuld kunnen worden. Op korte termijn kan dat flink lastig zijn. Zou je zelf ook niet leuk vinden toch?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:57

joyce B schreef:
Als je met elkaar de verzorging deelt dan is het niet onredelijk als men vraagt ook wat dat betreft het opzegtermijn te respecteren. Er vallen ineens gaten in het verzorgrooster en die moeten maar net ingevuld kunnen worden. Op korte termijn kan dat flink lastig zijn. Zou je zelf ook niet leuk vinden toch?

Je was er niet bij... Door vakantie van een stalgenoot heb ik in de maand ervoor 2x mijn verzorgdiensten gedaan (dus normale maand aantal x2) er is niks onredelijks aan dat ik toen vertrokken ben, aangezien de stalgenoot de daarop volgende maand de extra diensten zou doen.
Ze probeerden gewoon wat extra geld te kloppen en daar ben ik niet de juiste persoon voor ;)

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:30

Ik denk zomaar dat regels in het voordeel van de staleigenaar (1e van de maand opzeggen) wel gehandhaafd worden, ook al houden ze zich niet aan regels die nadelig zijn voor de staleigenaar zelf.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:48

Je betaald vooraf toch? Dus als je eind augustus opzegt en dat gaat in vanaf 1 sept betaal je de maand september sowieso nog en kun je vertrekken tot 1 oktober.

Dat is dan al betaald dus wanneer je weggaat is aan jou. Dat mag op 20 september alleen het geld van de laatste dagen krijg je niet terug.

Als je alleen de 1e of de 20e sept kan komen bij de nieuwe stal betaal je misschien die laatste dagen tot de nieuwe kalendermaand nieteens. Tenzij daar iets over is afgesproken met de stal :) dat je de 1e maand iets meer betaald omdat je er een paar dagen langer staat.

En idd. Vaak houden ze zich wel aan contracten als het in hun eigen voordeel is. Of je moet t op contractbreuk gaan gooien (als je dat kunt bewijzen) maar dan ga je met ruzie weg en dat zou ik zelf niet doen. Dat is die paar dagen stallinggeld verlies niet waard.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:22

AmyII schreef:
joyce B schreef:

Je was er niet bij... Door vakantie van een stalgenoot heb ik in de maand ervoor 2x mijn verzorgdiensten gedaan (dus normale maand aantal x2) er is niks onredelijks aan dat ik toen vertrokken ben, aangezien de stalgenoot de daarop volgende maand de extra diensten zou doen.
Ze probeerden gewoon wat extra geld te kloppen en daar ben ik niet de juiste persoon voor ;)

Ik reageerde ook uit eigen ervaring. Heb een aantal maal gehad dat mensen bedachten dat ze weg wilden en dan ook stantepede. Ofwel omdat het werk ze te veel werd ofwel omdat ze dichterbij iets hadden gevonden ofwel omdat ze niet meer durfden te rijden omdat het bij ons te rustig was maar nooit omdat ik niet goed voor de paarden was. Daar was ik dan echt niet blij mee. Vooral niet toen ik nog een baan had buiten de deur. Als je dik een maand de tijd hebt kun je iemand anders zoeken of hulp er bij zoeken en je agenda proberen anders in de richten.

In jouw geval had je het netjes geregeld maar het is echt niet onredelijk als bij gezamenlijke verzorgtaken op tijd te melden dat je weg wilt en mensen de tijd te geven zaken te regelen. Paard eerder weg is dan ook hulp eerder weg.

chevellaenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 11:55

Oke bedankt! Ik ga vandaag mijn contract opzeggen .want gisteren was er niemand op stal aan wie ik het brief kon geven.