Wat vragen als bijdrage voor bijrijder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Wat vragen als bijdrage voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 08:19

Ik ben opzoek na een bijrijder.

Wat is een normaal bedrag voor 2x in de week?

En de eis 1x in de 2 a 3 weken lessen bij mijn instrucice ze kost €35 euro voor 3kwartier

minouesmee

Re: Wat vragen als bijdrage voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:21

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:22

Ik laat mijn bijrijdster niet betalen. Als je meebetaalt heb je ook zeggenschap en dat wil ik niet. Wel neemt ze les en start met mijn merrie, uiteraard op eigen kosten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:22

Ligt eraan wat jij hem/haar kan bieden maar ik zou het persoonlijk alleen bij die les houden. Voor 45 euro in de maand rijd je 4 lessen op een manege waarbij alles voor je gedaan word.

Heb je een goed trainingspaard staan wat Z gelopen heeft en waar je meer op mag rijden dan zou ik het anders vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:26

Mijn bijrijdster betaalde 50 euro per maand voor 2x per week rijden buiten ritten op tijden dat zij dat wilde. Koopje vond ze zelf want paard was gezond en zeer braaf en vele male goedkoper als eigen paard van zusje. Enige afspraak was dat ze elke zondag doorgaf wanneer ze wilde zodat wij onze ritten erop aan konden passen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:28

Dat ligt imo helemaal aan wat voor niveau het paard loopt en op wat voor stal je staat.

Als je naast de eis van die lessen ook nog een bijdrage vraagt, dan betaalt iemand al gauw meer dan 100 euro per maand. Ik zou dat als bijrijder niet willen betalen om 2x in de week te mogen rijden, tenzij ik echt een goed leerpaard onder mijn kont geschoven krijg.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 08:34

Mijn haf loopt op M1 niveau

Stal heeft goede faciliteiten. Binnen/buitenbak e.d

En tja als niet voor wilt betalen dan houdt t op.

Ik heb jaren lang een bijrijders niet laten betalen. Alleen hun lessen.

Conclusie ze gingen op geven moment niet meer lessen. En zo hadden ze dus lekker goedkoop een verzorgpaard.

Of werden ze steeds minder sirieus.

Terwijl t tegenwoordig heel normaal is om een bijdrage te vragen. Aangezien je bij de manege vaak meer betaald voor 1x in sw week

Ik hoop dat als ik iemand laat betalen diegene wat sirieuzer is. En ook regelmatig blijft lessen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:39

Niks, die dure lessen is al meer dan zat, en waarschijnlijk ben jij ermee geholpen dat je paard twee maal per week wordt gedaan.
Dat motivatieprobleem van bijrijders zal je vaak wel houden. Misschien wat hardere afspraken maken en die handhaven.
En anders stoppen met bijrijders.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:39

Mijn bijrijder betaalde €50 per maand. Mocht zelf weten hoe vaak ze langkwam. Pony stond thuis (z1 pony en kan Z springen). Grote bak thuis en longeercirkel.

Les moest ze wel zelf regelen en betalen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:40

Ligt aan vraag en aanbod in je omgeving. Hoe hoog liggen gemiddeld de prijzen?

Hier was laatst iemand die een bijrijdster zocht voor haar herstellende paard. Om op de stal te rijden kost 50 pm en dan vroeg ze daarnaast voor zichzelf nog eens 70 pm extra dus intotaal meer dan 100 euro voor een revaliderend paard. Dan ben je of wel gek als je het er voor neer legt, of ze vind niemand die zo gek is :p

Overigens zijn bedragen als 150 pm hier opzich niet zo gek in de omgeving.
Terwijl in het noorden je eigenlijk gratis aanbod overschot hebt.

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:42

Ik betaal voor 2 dagen in de week €80. Maar ik mag doen wat ik wil, wanneer ik dat wil en hoelang ik dat wil. Eigenaresse is hier heel makkelijk in. In vakanties, of als ik extra tijd heb naast school mag ik gerust nog 1/2 dagje(s) erbij doen. Manege kostte €60 per maand, maar hier leer je veel minder van, en je hebt natuurlijk veel minder vrijheid.
Lessen krijg ik van de eigenaresse, kosten zitten al in de prijs inbegrepen.

Kleine toevoeging: omgeving Randstad, dus prijzen liggen nou eenmaal wat hoger.
Laatst bijgewerkt door SGorter op 06-08-17 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:43

Ik snap dat je wil dat bijrijders serieus zijn en gaan lessen. Vind dat je dat ook best mag 'eisen'. Maar als ze dus om de week lessen zijn ze al €70 kwijt. Om daarnaast nog een bijdrage te vragen lijkt me wat veel worden..
Ik zou meer duidelijk maken dat die lessen erbij horen, dus daar duidelijke afspraken over maken.
En je moet ook gewoon geluk hebben met een bijrijder die serieus is en zich wil ontwikkelen/leren. Dat zit erin of niet, of ze nou wel of niet moeten betalen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:52

Ik zou juist minder snel betalen voor lessen als ik daarnaast nog 50 euro bij wijze van zou moeten betalen om te mogen rijden.

Als het goed is run jij geen manege en geef jij geen les. Dat argument van die manegelessen gaat dus niet helemaal op.

Even kort gezegd bied jij een leerpaard aan op een stal met goede faciliteiten. Ik zou daar als bijrijder echt wel voor willen betalen. Echter, jij stelt de eis dat bijrijders daarnaast nog 70 euro per maand betalen aan lessen bij een lesgeefster waar zij mogelijk geen klik mee hebben (op communicatief of rijtechnisch gebied). Voor 2x in de week vind ik het bedrag dan te hoog.

Hier in de randstad vragen paardeneigenaren gelukkig meestal geen 150 euro per maand voor 2x per week rijden. Dat bedrag is echt idioot hoog. :=

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:52

Ik vroeg aan mn laatste bijrijder €40 per maand, wat lager lag dan dat ik eerst wilde vragen. Lessen moest ze zelf betalen (instructie mocht ze zelf kiezen) en klusjes hoorden er ook bij. Paard werd recreatief gereden. Maar ze kreeg uiteindelijk wel de vrijheid om te gaan en staan waar ze wilden op haar dagen. Alleen ritjes buiten de deur (lees op pad met de trailer) moest ze melden, maar dat was meer zodat ik en stadhouder niet in de stress schoten als ze na een x aantal uur nog niet terug waren.
Zij vond het een koopje en kocht regelmatig iets nieuws voor mijn paard zonder dat ik daarom vroeg.

Eerdere bijrijders hoefde niet te betalen en die gaven alleen maar gedoe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:56

Als ik per maamd al 70 euro kwijt zou zijn aan verplichte lessen zou ik je verder helemaal niks meer betalen als bijrijder. Duur zat vind je niet?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:56

Misschien gewoon 70 tot 100 euro per maand vragen waaruit jij de 2 lessen voor de bijrijdster betaald.
Heb je in ieder geval de garantie dat ze niet stoppen met lessen en dan een goedkoop bijrijdpaard hebben.
(Moet eerlijk zeggen dat 70 euro voor lessen meer dan zat vind maar afhankelijk van aanbod en vraag in jouw omgeving kan je misschien een extra bijdrage bovenop de 70 euro)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:00

Ik vind dat een hele goede oplossing. :j
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 06-08-17 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:00

Ik ben bereid dat een eigen instrucice ook mag en 1x in de maand vind ik ook prima

Alleen dan wel een goede instrucice zonder trek en pluk werk.

ik ken genoeg mensen met bijrijders voor 2x in de week en vragen behoorlijk bedrag Oke ik heb geen dresuurknol maar een hele lieve haflinger. Op M1 niviau. Wedstrijden rijden mag ook. Heb eigen trailer en mag er dan ook gebruik van maken. Wilt diegene wedstrijden rijden dan is dat op eigen kosten. (Trailer vraag ik borg. Als trailer goed thuiskomt, krijgen ze borg terug) kortom trailer mogen ze gratis gebruiken. (Maar mij kennende ga ik gewoon mee op de wedstrijden)

Buitenritten is ook een optie alleen niet alleen omdat mijn paard alleen echt niet leuk vind. Of ik ga mee op de fiets.

Mijn haf is 19 maar loopt nog super kan nog jaren mee.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:05

Natasja22 schreef:
Misschien gewoon 70 tot 100 euro per maand vragen waaruit jij de 2 lessen voor de bijrijdster betaald.
Heb je in ieder geval de garantie dat ze niet stoppen met lessen en dan een goedkoop bijrijdpaard hebben.
(Moet eerlijk zeggen dat 70 euro voor lessen meer dan zat vind maar afhankelijk van aanbod en vraag in jouw omgeving kan je misschien een extra bijdrage bovenop de 70 euro)

Als ik dat doe kan ik net zo goed niet laten betalen maar alleen de lessen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:10

Persoonlijk denk ik niet dat je snel iemand gaat vinden die €70 betaald aan les en daarnaast nog een x bedrag moet betalen.

Mijn bijrijder koopt af en toe een zak voer of een baal zaagsel. Ik ben er erg mee geholpen dat zij mijn paard doet op dagen dat ik niet kan. Dus ik ga hiervoor geen bijdrage vragen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:12

Ik heb laatst mijn paard, netjes dressuurmatig gereden Groninger merrie van 6 jaar gratis aangeboden aan iemand die een paard zocht voor 2 dagen per week.
All inclusive stal dus geen werkzaamheden. Grote buitenbak met top-bodem, kleine binnenbak. Dus altijd te rijden.
Lessen voor eigen rekening, instructie in overleg.
Paard loopt op blote voeten, maar bij regelmatig buitenrijden moeten er ijzers onder. Hiervoor vraag ik 50% van de kosten.
Wedstrijd mag op eigen kosten.
Nadelen: paard mag niet intensief springen ivm eerdere blessure en heeft als alles goed gaat volgend jaar een veulen aan de voet.

Ik kreeg nog niet eens een mailtje terug.

Het is toch niet onredelijk als de extra kosten gedeeltelijk voor rekening van de bijrijder komen?
Fijn paard waar ik graag iemand een plezier mee doe, is/ wordt ook professioneel getraind, dus hoef er zelf niet beter van te worden.
Van in de wei lopen als ik niet kan wordt ze niet slechter.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:13

Je gaf aan dat je gratis bijrijders uiteindelijk geen lessen meer gingen volgen. Als je in ieder geval 70 euro per maand vraagt en hier de lessen van de bijrijder mee betaalt, dan heb je een stok achter de deur. Mochten ze uiteindelijk dan geen gebruik willen maken van de lessen, dan betalen ze nog steeds aan jou 70 euro per maand.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:18

Vanwege je hafs niveau en de faciliteiten zou ik normaal zeggen 50-60 euro per maand. Maar persoonlijk zou ik dan nog maar 1 les pm kunnen betalen en dan zou ik dus overslaan. Maar wie weet kunnen anderen wel bijdrage + 2 lessen betalen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:19

plutolover schreef:
Mijn haf loopt op M1 niveau

Stal heeft goede faciliteiten. Binnen/buitenbak e.d

En tja als niet voor wilt betalen dan houdt t op.

Ik heb jaren lang een bijrijders niet laten betalen. Alleen hun lessen.

Conclusie ze gingen op geven moment niet meer lessen. En zo hadden ze dus lekker goedkoop een verzorgpaard.

Of werden ze steeds minder sirieus.

Terwijl t tegenwoordig heel normaal is om een bijdrage te vragen. Aangezien je bij de manege vaak meer betaald voor 1x in sw week

Ik hoop dat als ik iemand laat betalen diegene wat sirieuzer is. En ook regelmatig blijft lessen.

Ja dit dus.
Ik heb ook nooit iets gevraagd, in vervolg zou ik het ook anders doen.
Ook niet iemand meer van 15/16 jaar maar ouder iemand.
Ik heb het niet slecht getroffen met mijn gratis verzorgsters, maar als ik bij de stal van mijn vriendin kijk zie ik het anders.
Daar betalen ze 50 euro in de maand, verzorgsters zijn boven de 20 jaar en serieuzer dan die van 15/16 jaar.Die de halve tijd niet komen.
Ik geef TS gelijk.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 09:25

minouesmee schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat je snel iemand gaat vinden die €70 betaald aan les en daarnaast nog een x bedrag moet betalen.

Mijn bijrijder koopt af en toe een zak voer of een baal zaagsel. Ik ben er erg mee geholpen dat zij mijn paard doet op dagen dat ik niet kan. Dus ik ga hiervoor geen bijdrage vragen.

Dat deed ik inderdaad ook toen ik bijrijder was of af en toe de hoefsmid betalen bijvoorbeeld en mijn lessen (1x per 2 weken) betaalde ik uiteraard ook zelf. Ik hoefde niets te betalen, maar vond het niet meer dan normaal om zo iets bij te kunnen dragen.

Overigens snap ik het als mensen wel een kleine bijdrage willen en dan vind ik voor 2 a 3 keer in de week 50 euro nog redelijk als de verzorger ook de stal mest, paard binnen of buiten moet zetten of andere klusjes voor je doet.