Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

,.. ik belande achter het zadel door de snelle draai & weggaloperen.. Hij kende dat niet en begon te bokken.. Ik belande in het zadel.. even dacht ik "het is goed afgelopen". Toen bleef ie doorbokken en ik vloog over z'n hoofd en lande op het beton...
.. Paard was 1.65m en met de snelheid van galop & bokken kwam ik niet zo zacht neer... Meteen naar de eerste hulp.. Hersenschudding (had m'n cap niet op..stomstom). Pols licht gekneusd en bekken / heup zwaar gekneusd... gelukkig nisk gebroken.. heb erg geluk gehad...
Het resultaat was in ieder geval dat ik bijna 5 maand niet heb kunnen rijden en fietsen en dat ik op een opgerolde handdoek heb moeten zitten

da konde we wel(1e keer ben ik erafgesprongen van schrik hihi)
volgens mij was de oorzaak dat hij terug wilde en bij de andere paarden wilde blijven.....
maar hij doet altijd pijn.
Ik heb ong. een jaar niet paard gereden, en ben nu best wel een schijterd met hard de bocht door gaan. Maar ja het blijft het risico van het "vak".
Rijkswaterstaat had wegens vakantietijd de rotte planken niet op tijd vervangen...
)
er zat daar achter die sloot dus ook een weiland afgezet met prikkeldraad
nou Irma schrok zich rot dus en ze wou er zo snel mogelijk uit maar ze stond met de hoofd naar het weiland toe en ze liep in het prikkeldraad
toen had ze allemaal krassen op de borst. En laatst ook met springles toen waren we een paar hindernissen omste beurt aan het springen en toen tussen die hindernissen gleed ze uit
en toen knalden we tegen de volgende hindernis....Ik kwam met me hoofd op een balk en Irma knalde ook tegen de hindernis en had een dik voorbeen en een kras opt achterbeen en ik een schaafwond
niet echt leuk dus allemaal...
Komt daar die pony aan gerend, helemaal buiten adem. Dus ik vang die pony op, en stap m uit, zadel m af enzo, en poets m lekker. Ze was nl echt van streek. Even later zien we de ambulance voorbij komen, dus wij denken oliebol he, er is vast wat met hun. (eigenlijk dachten we yes, zijn we een paar dagen van haar verlost, het is namelijk echt een poedersuiker ~~}>) Maar goed, even later komt dat mens op haar pony terug rijden, en de boer kwaad natuurlijk want zijn pony kwam alleen terug, helemaal over de zeik. En zei uitleggen wat er gebeurt was. Ze hadden een oude vrouw overreden, met paard en al. Ze waren in rengalop gegaan, langs het kanaal, op een superonoverzichtelijk punt, er groeide namelijk hoog mais daar. En die vrouw liep daar met haar hondje. Zij komen langs gegaloppeerd en die vrouw wilde haar hondje snel aanlijnen, maar zij konden haar niet meer ontwijken ofzo, want er fietsten ook veel mensen
Mijn vraag rijst dan meteen: waarom ga je dan in vredesnaam in rengalop, op ten eerste zo'n onoverzichtelijk stuk, en ten tweede was het super mooi weer dus iedereen ging natuurlijk fietsen, en het is ook een fietspad, dus zij hadden rekening moeten houden met fietsers. Maar het gemeenste vind ik nog wel dat het vrouwtje in het ziekenhuis lag met een gekneuste rug, en dat poedersuiker niks heeft.
).