Laatst ben ik wezen kijken bij een ontzettend fijne manege/pensionstal om mijn paardje te stallen.
Zelf wil ik hier heel graag naartoe omdat het veel scheelt rijden (ik moet nu iedere dag gebracht worden) is en ik kan er veel meer dan waar ik nu sta (en meer priveredenen die belangrijk zijn) ,
MAAR.....
De paarden gaan daar maar een halve dag op een (grote) paddock waar ze in verschillende paddocks naast erlkaar staan. (de rest op stal, en soms eventjes op wei)
De eigenaar zei (eerlijk) dat tot nu toe ieder paard het er goed naar zn zin heeft gehad en ze zagen er ook allemaal goed uit.
ook kunnen ze veel rondkijken want er gebeurd vanalles daar

maar ik ben als de dood dat ik mijn paardje er ongelukkig mee maak

Op dit moment staat mijn pony op een weide met ongeveer 15 andere paarden, ze staan van 8 tot 5 op wei en hij zit er ontzettend goed in zijn vel. (hij staat wel vaak in ergens anders dan de rest en hij toont weinig interesse in de andere paarden)
hij heeft ook ooit op een 24/7 wei gestaan maar daar werd hij dood ongelukkig van.. het is echt een paard die behoefte heeft aan een warm stalletje.
verder heeft hij vroeger door zijn spring carriere altijd op stal gestaan, daar leek hij het ook prima te maken(alleen kende ik hem toen nog niet heel goed)
als hij niet gelukkig word op die stal vind ik het de gezelligheid en ruimte niet waard natuurlijk.
wat moet ik doen?
hebben jullie ervaring met paddocks?