Ervaringen Knegt trekkers ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Ervaringen Knegt trekkers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 00:11

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:24

Koop een ford dexta of een ford 2000

Onverwoestbaar en kosten niet de wereld. Kan je prima een bak mee slepen of een pak kuil op de hef tillen.

Wat je link laat zien is heel leuk alleen die tractoren zijn te licht om goed te werken met een fronthef. En vreselijke duur.

Wil je pakken kuil oppakken met de fronthef dan heb je een grote tractor nodig. Een shovel is dan handiger.

jodi

Re: Ervaringen Knegt trekkers ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 00:27

Ik vind ze toch niet echt duur vergeleken met andere kleine trekkers.Zeker vergeleken met zuid-franse prijzen .

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 00:42

12000 euro nieuw voor een tractor die je 2e hands met dezelfde pk's kan kopen voor 2500/3000 euro nogal een verschil.

Wat wil je met de tractor doen want dat is eigenlijk het belangrijkste. Dat hangt helemaal af van of het bruikbaar is voor je doel.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 01:58

Ik las de eerste regel en dacht ook meteen: Ford(son)!

Ik ga dus ook volledig mee in wat Robert zegt. Ford(son) is zo ontzettend en goed. Als er al iets stuk gaat zijn ze heel makkelijk te repareren en onderdelen zijn makkelijk te krijgen. Ze zijn ook nog makkelijk te besturen.

Mijn stiefvader heeft ook een behoorlijk aantal Fordjes, waarbij de oudste uit 1949 komt, en die doen het allemaal nog steeds super.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:44

Het is idd net wat je er mee wil doen. Grote hooibalen kun je er niet mee verplaatsen ben ik bang.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:57

Mijn vader heeft er eentje en is er heel blij mee.
Medium rollen voordroog heft ie met gemak 2 tegelijk achterop een palletvork en hij heeft er een klepelmaaier achter om de weides bij te houden en een weidesleep.
Ook een volle hooiwagen met wat krappe bochten de schuur in drukken is geen probleem.
Verder rijdt hij er de 1000L watertanks mee door de wei.

Mijn vader wilde geen goedkopere 2e hands trekker omdat hij zo'n ding gewoon wil gebruiken als hij hem nodig heeft en niet eerst een paar uur wil klussen om het ding weer aan de gang te krijgen :+
Dat is leuk als dat klussen ook een hobby is maar niet als je dat op je 70+ moet gaan leren...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 09:14

Haaaa,Marije,jij snapt hem :) Ik ben de ouwe roestbakken ook zat! Wil iets wat gewoon start als je hem nodig hebt! Bedankt voor je reactie

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:39

Dit ziet er uit als een soort veredelde zitmaaier.
Kijk eens naar een merk als Belarus (Russisch dus): http://fsandela.nl/tractoren.html
Ook betaalbaar als je dan per se nieuw wilt én gewoon een echte tractor.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 09:51

Nou,ze zijn wel iets groter en steviger dan een maaiertje hoor :) En ik zoek juist iets kleiners,wendbaar en simpel

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:56

Nogmaals de vraag wat je er allemaal mee wilt doen, daar hangt namelijk veel (zo niet alles) van af.
Als je iets wendbaars zoekt zou ik eerder denken aan een kniklader.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:01

Ik wil er een hooibaal mee kunnen verplaatsen,mestruimen,water versjouwen en maaien

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:07

Een medium rol zegt mij helemaal niets want wat weegt dat ding.

Wij pakken met een ford 2000 die werkelijk echt nauwelijks meer of minder onderhoud nodig heeft dan waar je nu naar kijkt makkelijk een pak op de achterhef van 500KG.

Maaien/klepelen ga je niet redden met 30pk. Dan mag je echt wel 50pk hebben anders draai je kapot.

Een aanhanger trekken kan elke trekker. Wil je die 1000kg water met de fronthef oppakken dan kan je niets met zon trekker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:20

Een mediumrol weegt ongeveer 90 kg max.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:43

Balen voordroog zijn hier 120-150kg en je kan er met gemak 2 tegelijk op een pallet verplaatsen met de palletvork. We hebben de balen bij de winterweide liggen en rijden in de winter regelmatig wat balen naar huis voor de paarden die op stal staan.
Klepelen doet ie hier ook zonder problemen, ook bij veel onkruid en zelfs een stuk land wat ingenomen was door de bramenstruiken krijgt ie prima schoon.
Werkt iig goed genoeg om 5ha paardenwei netjes te houden :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:32

robert45 schreef:
Een medium rol zegt mij helemaal niets want wat weegt dat ding.

Wij pakken met een ford 2000 die werkelijk echt nauwelijks meer of minder onderhoud nodig heeft dan waar je nu naar kijkt makkelijk een pak op de achterhef van 500KG.

Maaien/klepelen ga je niet redden met 30pk. Dan mag je echt wel 50pk hebben anders draai je kapot.

Een aanhanger trekken kan elke trekker. Wil je die 1000kg water met de fronthef oppakken dan kan je niets met zon trekker.

Onze trekker van, even uit m'n hoofd, rond de 6500 kilo eigen gewicht kan op de weg nog net veilig uit de voeten met 1100 liter water op de voorlader. Echter bij iets te hard remmen of te hobbelige wegen krijgt hij het al moeilijk om de achterwielen op de grond te houden.
Ook te scherp sturen van een heuvel af is ook niet aan te raden, dan lig ik op de kant.

Hier zijn de hooibalen al snel 300 of 350 tot 450 kilo per stuk, afhankelijk van hoe de machine afgesteld staat.

Ook het "elke trekker kan een aanhanger trekken" moet je wel iets voorzichtig mee zijn, want er zijn aanhangers en aanhangers.
Wil je een aanhanger vol hooi (dus een paar ton hooi) veilig van de wei af krijgen en bestuurbaar blijven op de weg dan kan dat niet met een kleine iseki.
Mocht je zelf met grote aanhangers willen rijden dan is een aansluiting voor de rem (van de aanhanger) wel aan te raden, of een aanhanger met oplooprem.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 15:24

MarijeR schreef:
Balen voordroog zijn hier 120-150kg en je kan er met gemak 2 tegelijk op een pallet verplaatsen met de palletvork. We hebben de balen bij de winterweide liggen en rijden in de winter regelmatig wat balen naar huis voor de paarden die op stal staan.
Klepelen doet ie hier ook zonder problemen, ook bij veel onkruid en zelfs een stuk land wat ingenomen was door de bramenstruiken krijgt ie prima schoon.
Werkt iig goed genoeg om 5ha paardenwei netjes te houden :)

Hoeveel pk is die van jullie?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:44

40pk

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:31

Knegt is gewoon de Chinese JINMA; je kan deze ook rechtstreeks zelf importeren vanuit China, ben je goedkoper uit. Maar....... kwalitatief zijn ze niet zo goed dus op lange termijn zijn ze duurder dan een bewezen Europees of Amerikaans merk.....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:36

Ik heb geen ervaring met Knegt. Wij hebben een John deere 3036 met voorlader. En daar zijn wij erg blij mee.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:42

Wij zijn tot nu toe zeer tevreden met onze Knegt. Volgens mij zijn een aantal uitspraken die gedaan worden gebaseerd op "ooit heeft iemand eens geroepen dat".... Wij slepen de bak, maaien de wei, hebben een hefvork inrichting voor het verplaatsen van grote balen hooi/stroo.

Wij gebruiken een trekker niet intensief waardoor de prijs/ kwaliteit verhouding prima is. Voordeel van een nieuwe trekker is dat er garantie op zit. Iedereen kan leuk vertellen dan een oudje van een bekender merk beter kwaliteit is.. maar wat gaat het kosten als die in de soep draait en je zelf niet zo handig bent?!

Voor paarden heb jee een ander type trekker nodig dan een agrarisch bedrijf.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:55

madamX schreef:
Knegt is gewoon de Chinese JINMA; je kan deze ook rechtstreeks zelf importeren vanuit China, ben je goedkoper uit. Maar....... kwalitatief zijn ze niet zo goed dus op lange termijn zijn ze duurder dan een bewezen Europees of Amerikaans merk.....

Het klopt dat knegt Chinees is echter deze worden in onderdelen naar Nederland gehaald en hier door de eigenaar van Knegt zelf in elkaar gezet zodat ook echt alles goed zit. Daarbij worden ook goede kwaliteit vloeistoffen gebruikt en niet de goedkope chineesche olie en zo.
De techniek is erg eenvoudig dus verwacht niet allerlei electronische snufjes. Ze zijn veel goedkoper dan de A merken en als je niet zo veeleisend qua nieuwste snufjes bent en er niet de hele dag op moet zitten is het een prima keus.
Zelf importeren kan volgens mij niet uit alleen al vanwege de transportkosten. Een container vanuit China halen kan zo een duizend of 5 tot 6 kosten.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:20

Heel leuk zo'n chinees ding, totdat het stuk gaat en de importeur gestopt is en er geen onderdelen meer zijn.

Elke garage kan bij wijze van een oude ford aan de gang houden omdat al die onderdelen nog steeds leverbaar zijn. Je koopt volledig gereviseerde tractoren voor 3000-4000 euro. Dan is werkelijk alles goed en vervangen, dan zijn ze zeker net zo betrouwbaar als een Knegt.

Als je nu dagelijks vele uren gebruik maakt van een tractor dan kan het uit om een nieuwe te kopen. Bij de meeste hobby mensen zal het af en toe zijn..

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:19

Ik vind het enorm kortzichtig Robert. Onze nieuwe Knegt doet zijn werk prima voor de standaard werkzaamheden op- en rondom stal. Dit soort uitspraken deden ze vroeger ook over de automerken Hyundai, Nissan, etc... Ook daarin wil ik niets anders meer. Onderdelen veel goedkoper en nagenoeg nooit problemen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:03

Het zal idd geen hoogstaande agrarische trekker zijn en voor de hobbyboer prima geschikt. Als je echter zaken wil doen als water vervoeren op de voorlader dan moet je naar een vrij zwaar exemplaar zoeken. Als je er een wagentje met water achter hangt dan is dat weer heel anders uiteraard.
Ook het vervoer of opslaan van hooibalen, wil je dat met een voorlader doen of met de hef achterop.