Richtprijs 1 hectare weiland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janna_16

Richtprijs 1 hectare weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 20:37

Hoi!

Wij hebben in Overijssel een hectare land gevonden wat verhuurd wordt. Er staat een stalletje op met elektriciteit en er is water in de buurt. Zelf praat hij over iets rond de €300 per maand, dit lijkt ons vrij veel. Wat denken jullie dat een normale huurprijs is?

Het ligt aan voornamelijk B-weggetjes met een paar zandwegen tussendoor en verder niet bij een natuurgebied.

Ik hoor het graag!

Groetjes Janna

rina

Re: Richtprijs 1 hectare weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:40

3600 euro per jaar??? zit er goud in de grond oid? ;) Ik zit hoger en net over de grens maar hier is 1 ha 1000 euro per jaar. En dat is landbouwgrond. Dus hou het hoog, 1000 euro per jaar, is een heel stuk minder dan die 300 per maand. Dan kan je echt beter je paard ergens in vol pension zetten. Dat is in Overijsel makkelijk te doen voor dat geld.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:46

Ik heb geen idee hoe de prijzen liggen, maar mijn paard staat daarvoor in volpension bijde randstad inclusief weidegang.

Dus lijkt mij veel te veel

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:46

Janna_16 schreef:
Hoi!

Wij hebben in Overijssel een hectare land gevonden wat verhuurd wordt. Er staat een stalletje op met elektriciteit en er is water in de buurt. Zelf praat hij over iets rond de €300 per maand, dit lijkt ons vrij veel. Wat denken jullie dat een normale huurprijs is?

Het ligt aan voornamelijk B-weggetjes met een paar zandwegen tussendoor en verder niet bij een natuurgebied.

Ik hoor het graag!

Groetjes Janna

Hoe heb je dit gevonden als ik vragen mag?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:57

Nou... Ik zou hier onmiddellijk belangstelling voor hebben.
Is namelijk best lastig aan te komen: een hectare MET water, elektriciteit en een stalletje..

Edit: als dit stalletje ruim genoeg is, zodat ik er vier pony's kwijt kan.. ( eventueel in loop stal constructie)

Janna_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:00

@rina, wij hebben nog geen goud kunnen ontdekken haha! Wij hebben hier totaal geen ervaring mee, maar dit leek ons ook erg duur. Bedankt voor je reactie!

@sill1972, bedankt voor je reactie. Wij hebben twee paarden en twee Shetlanders, maar als je een weiland huurt, gaat het niet om de prijs per paard lijkt mij.

@blixem, via marktplaats. Hoezo? :)

Janna_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:01

@Punz, ja? Vindt je dit dan een realistische prijs? In het stalletje zouden eventueel 4 pony's kunnen ja.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:05

Ik betaal ongeveer hetzelfde voor 3 (mogelijkheid tot 8 erbij) geïsoleerde stallen (met hooizolder, zadelkamer en wasplaats), rijbaan en tien hectare grasland (inclusief 1x per jaar maaien en hooi). Met water, elektriciteit, etc. incl in de prijs.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:06

Quir schreef:
Ik betaal ongeveer hetzelfde voor 3 (mogelijkheid tot 8 erbij) geïsoleerde stallen (met hooizolder, zadelkamer en wasplaats), rijbaan en tien hectare grasland (inclusief 1x per jaar maaien en hooi). Met water, elektriciteit, etc. incl in de prijs.

In Nederland zal dat geen gangbare prijs zijn voor wat jij hebt ;)

Janna_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:07

Nee, wat denk jij Sassy? Jij hebt het wel goed voor elkaar dan Quir!!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:09

Moeilijk te zeggen, het klinkt duur, maar hoe is het grasland en de afrastering, goed onderhouden?
Kun je voor dat geld (plus voer, hooi, stro e.d.) dezelfde paarden in pension zetten.

Zou je alle kosten eens moeten door rekenen...en delen per paard wat je zou kunnen houden op dat stuk.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:10

Toen wij een stuk gingen huren, rekende die man dat mais ongeveer tussen de 1200 en 1500,- opleverd per jaar. Dus dat hebben wij extra betaald bovenop de huur van ons huis. Was een kale wei, stroom, afrikken en water moesten we zelf aanleggen.

Janna_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 21:30

Als ik zo op internet en bokt lees, zou €2000 per jaar inclusief dus een stalletje, stroom en water en goed prijs zijn? Veel betalen onder de €1000 voor een kale wei per jaar. Iemand enig idee wat je zo voor stroom en water per maand betaald?

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:33

2000 euro per jaar is een redelijke prijs denk ik ja met stroom en water.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:35

Wij betaalden vroeger voor een perceeltje van iets meer als 3000 meter al 400 euro per jaar, zelf afrastering plaatsen, geen stroom aanwezig, en al helemaal geen water, dat moesten we zelf meenemen van huis met jerrycans.
En dan was je al heel blij dat je een stukje grond had.

Rollytor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:46

Voor vergelijking, wij betalen 2400 euro in het jaar voor 5,3 hectare regio utrecht

dit is zonder stroom, water en bebouwing. wel mochten wij hier op bouwen wat we willen.

langdurig contract en inmiddels zelf een rijbak, longeerbak, paddocks en stallen op gezet met voorwaarde dit ook weer te verwijderen bij het einde van het contract.

echter, hebben wij het wel belachelijk goedkoop.

1 hectare met stal , stroom en water zou ik ook 200 a 250 per maand voor willen neerleggen hoor. nu hebben wij teveel paarden en pony's ( 25 ) dat het niet lukt op 1 hectare hahah.

in verhouding is wel hoe minder paarden je heb hoe duurder de landen zijn. als particulier zijnde betaal je veel, en in weze per paard dan voor het land ( ondanks ze zeggen dat de prijs voor het land is, betaal je eigenlijk in verhouding per paard kale stal)

met meer paarden betaal je in verhouding wel voor het land en niet per paard.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:49

Janna_16 schreef:
Als ik zo op internet en bokt lees, zou €2000 per jaar inclusief dus een stalletje, stroom en water en goed prijs zijn? Veel betalen onder de €1000 voor een kale wei per jaar. Iemand enig idee wat je zo voor stroom en water per maand betaald?

Wij betaalden 1000 euro/jaar voor een kale wei (zelf omheind, stal, elektriciteit voorzien, was geen stromend water)

Langs de andere kant, zouden twee paarden en twee pony's op pension je waarschijnlijk veel meer dan 300/maand kosten.

Er komen bij een weide altijd extra kosten kijken (hooi bijkopen, voer, palen vervangen, enz) dus hou daar ook rekening mee :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:21

Hoeveel paarden wil je er neer zetten. Voor een paard is het echt te duur.
Voor vier ponys/paarden is het een prima prijs!

Met name het feit dat er elektra is en een (schuil)stal, maakt het aantrekkelijk. Een weiland van een hectare is nog wel aan te komen, en ws ook wel goedkoper. Maar een weiland met stal, water, elektra, en een hectare grond...Dat is heel veel lastiger, en dan is 300 euro een best redelijke prijs vind ik.

friesiszwartJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:51

Rollytor schreef:
Voor vergelijking, wij betalen 2400 euro in het jaar voor 5,3 hectare regio utrecht

dit is zonder stroom, water en bebouwing. wel mochten wij hier op bouwen wat we willen.

langdurig contract en inmiddels zelf een rijbak, longeerbak, paddocks en stallen op gezet met voorwaarde dit ook weer te verwijderen bij het einde van het contract.

echter, hebben wij het wel belachelijk goedkoop.

1 hectare met stal , stroom en water zou ik ook 200 a 250 per maand voor willen neerleggen hoor. nu hebben wij teveel paarden en pony's ( 25 ) dat het niet lukt op 1 hectare hahah.

in verhouding is wel hoe minder paarden je heb hoe duurder de landen zijn. als particulier zijnde betaal je veel, en in weze per paard dan voor het land ( ondanks ze zeggen dat de prijs voor het land is, betaal je eigenlijk in verhouding per paard kale stal)

met meer paarden betaal je in verhouding wel voor het land en niet per paard.

dit is zeker een koopje. Zou mooi zijn als dat hier ook voorhanden zou zijn.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:06

Uhm... ik woon in de randstad (Den Haag) en betaal voor mijn stukje huurgrond €900 pm voor 2 paarden en 5 pony's. Bestaat enkel uit een slecht onderhouden buitenbak, water en elektra, 1 schuilstal. Onderhoud moet ik zelf betalen. Ik vind het belachelijk duur, maar er is simpelweg niets anders.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:16

Sassy schreef:
Quir schreef:

In Nederland zal dat geen gangbare prijs zijn voor wat jij hebt ;)

Dat weet ik niet, in Nederland 500 per maand incl water, elektriciteit, 16(!!) Stallen, goede rijbaan en longeercirkel, 2 wasplaatsen met stromend koud en warm water, zadelkamer met 16 zadelkasten, 2 paddocks met schuilstallen en 5 hectare weiland, omheind. Oh en een kleine kantine.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:30

Waar in Nederland was dat Quir... Zou toch heel graag zoiets vinden.
Kan me niet voorstellen dat dit in de regio Achterhoek/Liemers te vinden is..

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:38

ik betaal 50 euro per maand, voor water, elektriciteit, buitenbak, stal en weiland. En de stal wordt er ook nog eens voor uitgemest :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:42

Wij hebben lang geleden eens 1000 euro per jaar betaald voor een weide van bijna 3 hectare.
Dit was incl water maar geen stroom, geen omheining (deels wel met prikkeldraad) en geen stal.
Dit was ook in Overijssel.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:43

Pachtprijs schommelt tussen de €1000-€1500 per jaar per ha.