Allereerst mijn grote dank voor iedereen die reageert. Fijn dat jullie zo meedenken en alles wat geschreven is geeft mij stof tot nadenken. Ik overweeg en bedenk alles wat jullie schrijven op basis waarvan ik mijn mening bijstel of weet waarom ik toch kies voor .... . Hee fijn nogmaals.
rover_ schreef:Wordt vast heel mooi Overzee. Zelf zou ik de stallen wat dieper maken en toch wat groter dus. Zeker handig voor geval je nog een keer een veulentje wil fokken. Ik heb zelf boxen van 4x5 met uitloop naar buiten. Heb gekozen voor een flexibele tussen wand dus als ik die open zet, ontstaat een grote ruimte van 4x10. Aan de andere kant 2 boxen van 4x4. Hoe maak je de voorkant? Tralies of half open? Heb je al een boxen bouwer in gedachten? Voor mij heeft de smid ze gemaakt, precies naar wens. Anderen in de buurt hebben mooie betaalbare, degelijke stallen via MJ Steel (zie Facebook). Wat doe je met de waterleiding? Extra isoleren of rondpompsysteem? Wel fijn als 's winters niet bevriest.
Ik twijfel tussen half open of niet omdat ik straks een jong paard heb en niet wil dat haar voorbeen erover komt. Half open vind ik wel veel prettiger. Dacht ook aan een voeropening voor ruwvoer en een slowfeeder er eventueel voor. Dat heb ik nog niet helder helemaal. Bedankt voor je tip mbt boxenbouwers. Ik ga even kijken. bij MJ steel.
We hebben in de oude stal een rondpomp en ik dacht aan en/en. Dus buizen isoleren en eventueel rondpompsysteem erbij.