Hoe hebben jullie het geregeld dat je paard toch weidegang heeft?
Hierbij denkend aan bijvoorbeeld een beschikbaar weiland op 15 minuten van huis. Hoe bouwen jullie de weidegang dan op?
Zelf sta ik nu op een stalling, waarbij ik bijna letterlijk zijn deur open kan gooien en hij kan het land op hobbelen. Maar we zijn bezig met huisjes kijken, waarbij we helaas 9 van de 10 keer geen weiland bij het perceel beschikbaar hebben (wel stallen en paddock/rijbak).
Voordat we gaan kijken probeer ik al uit te vogelen wat er allemaal in de buurt beschikbaar is (rijbakken/weidegang etc), maar ik vraag me af hoe ik zou kunnen opbouwen als ik full-time werk en de weidegang toch een eindje van huis zou zijn......en ik hem niet in 1 keer van niets op full-time weidegang wil zetten.....
Wie heeft wat dat betreft al een keer het wiel uitgevonden?

Het is nl. biologisch land (vol onkruid) )
. Hadden we verplaatsbare paaltjes voor met stroomdraadje. Kwestie van de boel even uitzetten, paard erin en grazen maar.
.
op mijn homepage. 
. Ik begrijp dat jij ook geen beschikking hebt over grond om in te zaaien, dan wordt het wel lastig. Onze paarden hebben het trouwens jarenlang goed gedaan op een uurtje of 2 gras per dag (soms 3 en soms zelfs hele dagen als ze de wei kaal moesten vreten), ze stonden de rest van de dag in de bak of in het bos. Kosten voor hooi e.d. waren dan wel groot, maar goed, je moet wat. En nu nog kunnen ze niet hele dagen op het gras, ze krijgen misschien wat meer binnen, maar meer zit er niet in. Ik weet dat hier in de buurt een manege zit waar ze wel weilanden hebben aangelegd midden in 't bos. Gaat heel goed, maar die hebben zelf genoeg paarden, dus daar zou ik ook niet mijn paard in de wei mogen gooien (bovendien zijn ze schandalig duur in hun stalling, dus ik denk dat ik me dan ook blauw zou moeten betalen). De dierenkliniek had ook ong. 2 ha weide, maar alleen voor patiënten. Verder heeft niemand hier gras, de meesten pleuren ze gewoon in het bos.