Maar met ouder wordende pony's weet je nooit hoe het gaat lopen, dus het speelt wel eens in mijn gedachten.
Tegenwoordig heb je qua voer voor elk wat wils, en zeker voor de oudere/niet goed op gewicht te houden/overgevoelige/cushing etc. paarden heb je tal van mogelijkheden. Van speciaal krachtvoer tot slobbers tot complete ruwvoervervangers, mogelijkheden genoeg om je oude/zieke paard op gewicht en in gezondheid te houden.
Maar wat nu als je op volpension staat?
Heel vaak (niet overal) zit daar x aantal voerbeurten in met hooi (en al dan niet weidegang) en krachtvoer, heel vaak door de stal bepaalt. Wat nu als je paard om wat voor reden dan ook heel ander voer nodig heeft? Niet meer op het gras kan of niet tegen een bepaalt type hooi/voordroog? En wat als dat voer veel meer kost (zowel qua geld als tijd) dan het voer wat er bij het volpension zit?
Hoe zit het met medicatie of supplementen? Tijdelijk maar soms ook voor de rest van het leven?
Wat kan je verwachten van je pensionhouder? Tot op welke hoogte hoort dit bij volpension?
En wat met paarden die al jaren op een stal staan, maar door ouder worden andere behoeften krijgen?
Ik ben eens benieuwd hoe bokt daarover denkt, aangezien hier beide kanten wel vertegenwoordigt zijn volgens mij