Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buxy schreef:Bedankt voor je reactie, het bestemmingsplan van onze gemeente is in 2014 vernietigd er zou in 2016 een nieuw bestemmingsplan komen echter is die er tot op heden nog steeds niet.
De gemeente (afdeling ruimtelijke ordening) 'verschuild' zicht hier achter en verwijst alleen naar het omgevingsloket.
Buxy schreef:Hihi je hebt gelijk Wendy (als de woonplaats in jou profiel nog klopt)
Zal in de vergunningchek is kiezen voor terrein inrichting en wijziging. Kijken hoe ver ik kom!
bigone schreef:Je kunt ook gewoon je paardenbak aanleggen, omheining er om heen en zeggen dat het je paddock is. Verlichting is later prima te plaatsen. In de gemeente waar ik woon vragen mensen dit soort zaken(als je tenminste buitenaf woont en grond genoeg hebt) vaak niet eens aan.
bigone schreef:Je kunt ook gewoon je paardenbak aanleggen, omheining er om heen en zeggen dat het je paddock is. Verlichting is later prima te plaatsen. In de gemeente waar ik woon vragen mensen dit soort zaken(als je tenminste buitenaf woont en grond genoeg hebt) vaak niet eens aan.
Wendy schreef:Buxy schreef:Hihi je hebt gelijk Wendy (als de woonplaats in jou profiel nog klopt)
Zal in de vergunningchek is kiezen voor terrein inrichting en wijziging. Kijken hoe ver ik kom!
Tja, volgens mij zijn er maar weinig gemeenten waarvan het bestemmingsplan buitengebied is vernietigd door de raad van state in 2014 en waar tot op heden nog geen nieuw bestemmingsplan voor is
Ben je al wat verder gekomen?
Zelf woon ik hier sinds 2,5 jaar en heb ik helaas al wat ervaringen met de gemeente op dat vlak. Volgens de buren is het hier bijvoorbeeld allemaal agrarische bestemming, maar de gemeente vindt dat maar onhandig en dus geven ze dat bij navraag nooit aan.
De oude plannen zijn dan ook niet op de site van de gemeente te vinden
Maar: ga niet zomaar bouwen, er wordt hier nog best intensief gecontroleerd kan ik je vertellen uit eigen ervaring.
GDG schreef:Wendy schreef:
Tja, volgens mij zijn er maar weinig gemeenten waarvan het bestemmingsplan buitengebied is vernietigd door de raad van state in 2014 en waar tot op heden nog geen nieuw bestemmingsplan voor is
Ben je al wat verder gekomen?
Zelf woon ik hier sinds 2,5 jaar en heb ik helaas al wat ervaringen met de gemeente op dat vlak. Volgens de buren is het hier bijvoorbeeld allemaal agrarische bestemming, maar de gemeente vindt dat maar onhandig en dus geven ze dat bij navraag nooit aan.
De oude plannen zijn dan ook niet op de site van de gemeente te vinden
Maar: ga niet zomaar bouwen, er wordt hier nog best intensief gecontroleerd kan ik je vertellen uit eigen ervaring.
Maar ze zullen toch wel ter inzage op het gemeentehuis liggen? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet toe verplicht zijn.
Abacab schreef:bigone schreef:Je kunt ook gewoon je paardenbak aanleggen, omheining er om heen en zeggen dat het je paddock is. Verlichting is later prima te plaatsen. In de gemeente waar ik woon vragen mensen dit soort zaken(als je tenminste buitenaf woont en grond genoeg hebt) vaak niet eens aan.
Maar dat is wel een risico.
Feit is dat gemeenten vaak helemaal geen budget hebben om zelf pro-actief te gaan handhaven. Handhaven gebeurt vaak pas wanneer buren gaan klagen. En die kunnen daarvoor allerlei redenen hebben waar de rest van de buurt helemaal niet van weet. Vooral in kleine hechte gemeenschappen komen zulke dingen hard aan omdat mensen vaak wel rekening houden met elkaar.