Ik open dit topic omdat ik een vraag heb die dmv van de andere topics hierover niet echt beantwoord werden
. ON TOPIC
Wij hebben nu 1,5 dan onze kwpner van 4,5 jaar, thuis staan
, hij stond voorheen op een manege! Ik wil hem het liefst s'ochtends tot s'avonds op de wei hebben maar op de manege komen ze niet elke dag buiten. Hij staat hier nu 1,5 dag en heeft (best) lang buitengestaan, hij drinkt en eet goed.. maar nou hoorde ik dat je dit rustig moet opbouwenEn in mijn achterhoofd wist ik dat ook wel dat je het op moest bouwen, maar uit alle enthousiasme is dat er een beetje bij ingeschoten.. is het erg als we het niet hebben opgebouwd?, de wei is nog niet helemaal vol met gras, beetje kaal hier en daar.
hij heeft bij de manege ook al enkele keren buitengestaan in de wei
Alvast bedankt !
Maar het gevaar van weidegang zit hem in het gras zelf. Kun je hem niet een groot deel van de dag op paddock zetten met hooi en hem iedere dag iets langer op de wei laten en zo de weidegang langzaam opbouwen?
bedankt voor de tip, ik ben van plan hem iets langer op stal te zetten, hij heeft een uitschuif luik en kan dan alsnog lekker naar buiten kijken enzo, maar aan de andere kant doet hij het prima zo, maar ik ben nogal gauw bezorgd
(wat onwijs knudde is, als je 2.5 uur rijden afstand bent en midden in een meeting zit)