Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Taucha schreef:Enige dat ik goed vind werken zonder milieuvervuiling of gevaarlijke situaties is een stalkat aanschaffen.
Azmay schreef:Taucha schreef:Enige dat ik goed vind werken zonder milieuvervuiling of gevaarlijke situaties is een stalkat aanschaffen.
Tja, hier in de tuin komen er 2 of 3 maar ratten vangen ze niet hoor, denk dat de ratten eerder de katten vangen![]()
Vallen zetten en gif werkt een rat of 2-3 en dan leert de rest dat ze er bij uit de buurt moeten blijven. Het blijft ellende. Als jij zorgt dat er niets te halen valt hoop ik voor je dat ze verhongeren..
) net zo lang tot het niet meer opgegeten werd. Toen waren de ratten wel weg ook op een gegeven moment. spatter schreef:Ik zou eens bij de gemeente informeren![]()
Als het er echt behoorlijk wat zijn , is er meer aan de hand, zeker als jij al je voer goed in tonnen hebt zitten.
Azmay schreef:bruintje123 schreef:Waarom zou een rat niet van hooi kunnen leven?
Daar zitten toch de graszaden in. Die vinden ze lekker.
Het zaad wel ja, maar in mijn hooi zit geen zaad.
Mijn tamme ratten aten het iig niet.

tamary schreef:maralyn schreef:Een buks...
Goed schieten = raak schieten.
Alleen wel illegaal in Nederland. In Engeland gebeurt het zat en het werkt goed, maar hier mag niet niet.
Brainless schreef:tamary schreef:Alleen wel illegaal in Nederland. In Engeland gebeurt het zat en het werkt goed, maar hier mag niet niet.
Nee hoor.
Mag gewoon gebruikt worden op eigen erf en kent zelfs minder restricties vergeleken met Engeland.
http://achtertuinschutter.nl/wp/hobby-p ... gelgeving/
Citaat:Een luchtbuks kan niet op de jachtakte worden vermeld. Het is namelijk geen geoorloofd middel voor jacht, beheer en schadebestrijding.