Ik hoop dat ik mijn huidige bijrijpony mag meenemen en dan komt er uiteraard nog een shetter bij (misschien zelfs 2 zodat de een niet alleen staat als ik op stap ben met ponylief)
Het duurt nog eventjes voor we over gaan (juli), dus genoeg tijd eea voor te bereiden.
Ik rij al jaren paard en verzorg ook al heel wat jaren paarden, maar ze aan huis hebben is toch wel wat anders.
Wat we sowieso gaan doen is de bak vergroten en licht aanleggen (is nu een paddock van 20x20) en de stallen verplaats en die ook anders indelen voor 1 paard en 1 shet.
Ook wil ik graag automatische drinkbakken en licht.
Maar ben ik naast dat alles niks vergeten?
Er moet hooi en stro komen, mestafvoer moet worden geregeld.
Ook moeten er voertonnen komen etc
1x per jaar moeten ze geent worden, en moet de hoefsmid ook geregeld worden.
De tandarts 1x per jaar.
Een medicijnenbakje.
Extra materiaal mocht de omheining stuk gaan
Niet geheel onbelangrijk een kruiwagen
(uitmest materiaal heb ik al in de trailer
)Moeten ze ook verzekerd worden?
Is dat verstandig? Naast 2x een hele nare blessure (1x flink wat DA kosten gehad, ja het is niet mijn eigen paard maar als ik de DA niet laat komen en betaal dan komt het niet goed) en laatst nog een groot bloedonderzoek gehad heeft ze verder niks gehad, maar je weet het natuurlijk nooit.
Heb ik het zo redelijk doorgedacht of zijn er nog handige dingen?
Stroomklok is trouwens aanwezig.
En heb al een beetje gedoogled, ik lees dat de meesten zo op de 100 tot 150 euro aan kosten per maand uitkomen
Hooi en stro inkoop kan ik misschien gezamenlijk doen met iemand anders zodat er wat kosten bespaard kunnen worden.
Ik heb ongeveer ruimte voor 2 grote pakken hooi en 2 grote pakken stro, misschien ook wel meer, maar dat bekijken we daar even hoe we alles gaan indelen