Hoe duur is het om een bak te gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judijunior10

Hoe duur is het om een bak te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 21:39

hallo,

ik zou graag een eigen pony willen kopen en die 24/7 in de wei zetten. Ik heb een pensionstal gevonden die een 24/7 wei heeft maar die wei is heel modderig dus ik dacht ik ga ergens anders mijn pony neerzetten maar dan wel de bak en longeerbak gebruiken van de pensionstal. Ik heb dus gevraagd hoe duur dat zou zijn en zei zeiden dat het 7.50 per keer is. als ik dat dus bereken:

als ik alle dagen wil rijden in de maand is dat 225 euro
als ik 2 dagen in de week wil rijden is dat 60 euro per maand.
(dit geld ook voor meerdere dagen in de week rijden)

Mijn vraag is dus of jullie dit (per keer 7.50) duur vinden. De pensionstal heeft dus ook een 24/7 wei wat ik al eerder had gezegd maar die wei is is dan rond de 160 euro per maand met genoeg hooi maar wel een hele modderige wei.

ik heb een klein vermoeden dat ik dadelijk word opgelicht en dat is natuurlijk niet handig.

Mungbean

Re: Hoe duur kost het om een bak te gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:42

Dat is wel een normale prijs per keer.
Echter bieden ze meestal ook gewoon een jaarabbo en dat is dan doorgaans wat goedkoper.
Maar voor dagelijks gebruik is externe (binnen)bakhuur zelden rendabel, dan kun je ze beter gewoon gelijk daar neerzetten.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:43

Persoonlijk vind ik €7,50 veel geld. Maar heb je dan de bak voor jou alleen? Dan valt het wel mee, of moet je hem delen? Als je deelt zou ik het niet doen. Maar misschien kan je een prijs afspreken met de eigenaren dat je een soort van korting krijgt als je voor twee a drie maanden die bak huurt ofzo.
Laatst bijgewerkt door nouky12 op 01-01-17 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:46

Als wij naar een binnenpiste gaan, kost dat €10 per keer. We hebben nu een abonnementsprijs afgesproken van €200 voor de hele winter (tot eind maart). Eerste keer dat we het doen, dus ik ben aan het bijhouden of het voor ons interessant is en dan zien we volgend jaar of we weer per keer of per seizoen gaan betalen :)

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 21:46

Als ik daar mijn pony neerzet zit er alles bij binnenbak, buitenbak, longeercirkel paddocks en water.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:47

Noukie, Je hebt echter niets te willen ;)
Als de eigenaar dat vraagt dan mag hij dat.
Vaak is het expres hoog omdat ze niet zo zitten te wachten op veel volk van buitenaf. Weet ook wel stallen waar het 15 euro per keer kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:50

Opzich is dat geen heel vreemd bedrag per keer, al is er vaak wel een kortingsprijs te regelen als je vaker de bak wilt gebruiken. Bij onze manege (geen pensionstal, echt manege, dus de bak is enkel buiten lestijden te gebruiken en is een half-open bak (dus wel een dak maar geen wanden, dus je hebt wel last van de wind)) is het 5 euro per keer, maar als ik de hele winter gebruik wil maken van de bak is er een korting op.

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 21:53

ik hoef niet elke dag natuurlijk te rijden in een bak bedoel ik dan. ik wel eens een ritje maken in de bossen of op de heide, maar het zou wel handig zijn als ik een longeercirkel kan gebruiken en een paddock

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:56

Hoe duur is het. Of hoeveel kost het. €7,50 per uur bakhuur is heel normaal. Misschien kun je samen met anderen rijden. Daar wordt het goedkoper van. Waar je hem anders neer wilt zetten is dus geen mogelijkheid om te rijden? ook geen buitenbak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:57

Is er bij de andere weide geen mogelijkheid tot een paddock/ longeercirkel?
Is een binnenbak belangrijk of zou een buitenbak ook kunnen? Anders kan je ook bij particulieren in de buurt kunnen vragen of je (tegen een kleine vergoeding en goede afspraken) hun bak zou mogen gebruiken.

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 21:58

nee alleen een weitje maar daartegenover staat de pensionstal al dus dat is al heel dichtbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:02

Is er wel een schuilstal?
En hoe weet je dat die wei niet nat/ modderig wordt bij gebruik door paarden? Zou maar zo de zelfde soort bodem kunnen zijn, dat het er nu niet nat/ modderig uit ziet, maar paardenhoeven maken meer kapot dan je lief is ;)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:05

Ik vind 7.50 per keer om de bak te gebruiken wel veel geld.
Hier in de buurt sluit je maandcontracten met binnenbak voor plm 15 euro pm maand af.

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:05

er staat 1 ander paard in de wei en bij de pensionstal staan er 8 of 7 dat weet ik nu niet precies er staat geen schuilstalletje bij het weitje maar bij de pensionstal wel wat ik ook vind is dat die wei niet echt schoon is er ligt overal poep en dat word volgens mij ook niet weggehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:07

Een schuilstal of schuilmogelijkheid is wel noodzakelijk om te hebben hoor, volgens mij is het zelfs verplicht om te hebben voor paarden.

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:11

ik vind dat niet heel erg nodig een paard kan makkelijk leven zonder schuilstal. als het maar een maatje heeft dan vind ik dat goed

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:12

en als de wei wel een beetje goed en verzorgd uitziet ik wil zelf natuurlijk ook helpen vind ik niet zo heel erg met poep opruimen of weitje groter of kleiner maken. Maar ik vind het ook belangrijk om in een goede bak gewoon goed te kunnen rijden.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:17

Volgens mij heb je al genoeg antwoorden dus ik laat alleen de volgende boodschap achter:

Het is "Hoeveel kost het" OF "hoe duur is het"
:D (Sorry haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:19

Zolang er een schuilmogelijkheid is kunnen ze inderdaad 24/7 buiten staan met een maatje. Maar dan moet er dus wel de mogelijkheid zijn om (bij langdurige regen/ gure wind, maar ook tegen de zon om een zonnesteek te voorkomen) beschutting te kunnen opzoeken. Zoals een dak boven het hoofd, of een groep bomen/ een bosje wat de wind vangt. Een schutting in kruisvorm volstaat ook al, als ze maar uit de wind/ regen/ zon kunnen gaan staan.

Mijn paarden staan ook zolang het kan 24/7 buiten, maar hebben wel een schuilmogelijkheid.
Nu gaan ze bij mij in de winter wel 's nachts op stal, maar dat is puur omdat wij ook een natte wei hebben, 1 van de paarden dagelijks medicatie moet, en ze mok hebben waardoor de stal de verzorging toch net wat makkelijker maakt. Ze hebben echter buiten wel een schuilstal met tegels er in, dus ze kunnen sowieso uit de wind/ regen gaan staan en droog gaan staan met hun voeten.

Toen ik nog niet de luxe van een eigen stal had stond mijn shetland-pony in een kudde zonder schuilstal, maar bij guur weer gingen ze allemaal als een hoopje in de luwte van de bomen/ bosjes staan. En in de brandende zon zochten ze ook onder de bomen de schaduw op.

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:26

natuurlijk hebben ze wat bomen om te schuilen ze hebben best een grote wei daar tegenover staan ook nog 2 andere paarden

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:29

Serendipity1 schreef:
Volgens mij heb je al genoeg antwoorden dus ik laat alleen de volgende boodschap achter:

Het is "Hoeveel kost het" OF "hoe duur is het"
:D (Sorry haha)

Had ik ook al gezegd

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:32

whahah ja ik heb een beetje dyslexi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:33

Paarden in een wei ergens tegenover doen niks voor de andere paarden he :+
En ''wat bomen'' beschermen denk ik ook niet echt tegen de gure wind en regen?

Ik zou in deze situatie dan ook kiezen voor de pension-stal, of een (mobiele) schuilstal in de ''prive-weide'' zetten.

Over poep in de weide van de pension-stal zou ik me geen zorgen maken. Wij hebben 1 hectare voor 3 paarden, verdeeld over meerdere kleine weides, en ik mest ook niet uit. Sterker nog, de mest uit de stallen gooi ik ook in de wei! Maar ik verspreid het wel regelmatig met een weidesleep waarna ik die weide dicht gooi en een andere weide open doe. Dit zorgt voor bemesting van de weide, en tegen de tijd dat ze er weer in gaan is er niks meer van de mest te vinden!

Judijunior10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:51

de weide van de pensionstal is heel klein

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:23

Ik vind 7,50 niet schrikbarend duur.
Doen ze het voor minder komen er meer van buiten af die ergens goedkoper gaan staan en voor een prikkie een bak gebruiken waardoor hun stalling mis lopen.

Judijunior10 schreef:
Ik ben op zoek naar het goedkoopste hooi. Ik wil graag het liefst mijn Paarden in de zomer 24 uur in de wei zetten en in de winter in de avond op stal. (2 pony's en 1 shetlander) ik zou graag weten hoe duur het ongeveer is per maand voor hooi en stro. En wat is het goedkoopste hooi?

Ook alleen in de winter heb ik alleen hooi nodig

Hoe doe je het met je andere pony's?