Vitamunch producten wel of niet ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pancake93

Vitamunch producten wel of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 12:44

Wie heeft ervaring met het geven van Vitamunch snacks aan je paard.
Ik heb het nu al een paar keer voorbij zien komen in een mailing. Horsefitshop heeft nu een aanbieding ( 3 halen-2 betalen) en ik zit te twijfelen of het wat is.
Wel vezelrijk, zonder granen

http://www.horsefitshop.nl/equilibrium/

Wie kent het ?

Azmay

Re: Vitamunch producten wel of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:45

Ik vind het erg duur, houd het wel bij hooi en een vitaminebrokje.

Dat net op hun foto vind ik er ook niet goed uit zien voor de tanden moet ik zeggen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:03

Ik had er in de aanbieding een gekocht voor mijn pony. Viel in ieder geval goed in de smaak, hele blok werd de stal door geslingerd :')

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 13:43

Dus zo'n blok is ook nog stevig ?

Lieveponiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:30

Ik gebruik deze blokken altijd in de trailer. Dan verveeelt mijn pony zich niet, lekker rustig lol *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:38

Pancake93 schreef:

Jazeker! Ze moeten echt moeite doen om er van te eten, dus het is niet met twee happen op :)

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 15:48

Ghostattack schreef:
Pancake93 schreef:

Jazeker! Ze moeten echt moeite doen om er van te eten, dus het is niet met twee happen op :)

En hoelang doen ze er dan mee ?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:13

Ik heb het eens gratis gekregen in de smaak met glucosamine (ben even de naam vergeten), en men paard moest dat in ieder geval echt niet hebben. Maar de structuur is inderdaad wel redelijk hard. Ik heb het dan aan de buurman gegeven en die heeft er 2 dagen over gedaan ,maar niet telkens fanatiek gegeten

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 23:44

Ik denk toch dat ik er maar 3 ga bestellen. Is nu goedkoop

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:00

Ik haal ze ook regelmatig voor mijn pony en hij lijkt ze erg lekker te vinden. Vezelrijk en zitten veel goede dingen in. Jekunt er ook bijhorende kleine netjes voor halen, gaan ze nog langer mee. Lijken me gezonde snacks :) doet hij ook een weekje mee wanneer het in speciaal netje zit (kun je kopen van zelfde bedrijf) en knabbelt hij dagelijks aan.

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:19

Ik heb de Calm wel eens geprobeerd. Omdat daar magnesium enzo in zit jan je paard wat rustiger van worden. Er zitten ook niet veel suikers in wat ook handig is als je paard al wat kilo's teveel heeft haha }> Ik vind het wel een leuke en gezonde extra voor mijn paard. Niet eens zo heel duur, nu met de actie van horsefitshop heb ik er 3 voor 12 Euro plus gratis verzenden :P vooral nu hij wat langer op stal staat in de winter leuk tegen verveling. Is ook niet binnen een uur op dus heeft ie wat te doen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:26

Is prima spul :j Hier vinden ze het ook erg lekker.

Alleen die netjes zijn echt vreselijk. Een hard blok in een hooinet is geen succes... Ze kunnen er alleen wat afkrijgen als ze flink op het net knagen, maar dat moet je voor de tanden niet willen. Ik kreeg het netje er gratis bij, maar gebruik hem niet.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:30

Daphne__ schreef:
Is prima spul :j Hier vinden ze het ook erg lekker.

Alleen die netjes zijn echt vreselijk. Een hard blok in een hooinet is geen succes... Ze kunnen er alleen wat afkrijgen als ze flink op het net knagen, maar dat moet je voor de tanden niet willen. Ik kreeg het netje er gratis bij, maar gebruik hem niet.

Leg jij hem dan gewoon los in de voerbak? Hoe lang doen ze er dan mee?

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 12:53

Of misschien in een groter net ?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:04

Wat voor structuur is het? Kun je het niet kapot slaan zegmaar en dan in dat netje? Of gaat het er dan doorheen?
Lijkt me ideaal voor de 3 pony's op de trailer maar als het zo keihard in netje is lijkt t me niks

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:08

Ja, ik gooi ze gewoon in de voerbak :j Hoe lang ze er mee doen verschilt heel erg, mijn ene paard heeft hem met een dag helemaal op en de andere doet er veel langer mee.

Dit netje zat erbij; http://www.ej.nl/stal-meer/stal/hooinet ... _3193.html
Het is echt een klein ding en dan ook nog dikke knopen er in. De blokken zijn niet heel hard, maar ze kunnen er geen plukje af trekken, het spul is ongeveer zo lang als luzerne, maar dan geperst tot een blok. Dus ze moeten wel flink met de tanden er over om er wat af te krijgen. Toen ik het probeerde met netje hadden ze meer het net tussen de tanden dan dat spul.. Dat lag meer op de grond :+

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:10

Heb hem ook voor mn pony gehad. Na een nacht op stal was het op. Al lag er ook een vrij grooot deel door het stro heen. Was leuk voor een keertje maar denk niet dat ik het vaker ga kopen. Vind ik het toch te duur voor.

Furyl0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:10

Ik heb gister 3 blokken gekocht op horsefitshop met de 2+1 grstis. *\o/* ik gebruik ze op de trailer voor mijn paardjes, ze vinden het heerlijk! :D Houd ze lekker bezig onderweg. En ideaal voor oud en nieuw straks, dan hebben ze wat afleiding met al dat geknal enzo. Ik geef altijd de Hedgerow maar heb nu ook de calm bestelt om te proberen voor oud en nieuw. Zijn er mensen met ervarkng met de vita Calm?

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:44

Ik lees even mee. Zag ook de mailing van de horsefitshop met de blokken voorbij komen.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:57

Vita Calm, goed product ! Haalt net de randjes eraf, gewoon iets minder prikkelbaar.
En dan heeft hij ook even wat te doen. Proberen het op te eten :D :D

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:24

Even een schopje in dit topic. Wie weet vergelijkbare producten?
Havens brixx heb ik al gevonden.
Ik had eerder een website gevonden waar je per blok kon bestellen, maar kan dit niet terug vinden.
De vitamunch is ze gek mee, maar vind ze iets te prijzig om geregeld te geven.

Zamora98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:57

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:11

1 x gekocht voor mijn paarden, dat was hap, slik weg. Belachelijk duur modeproduct.
Le Brick is dan een betere optie, stuk goedkoper en volgens mij zijn die blokken ook groter. Onze paarden krijgen gewoon hooi, op de trailer, op stal etc. Ik zie net nut van die vitamunch niet echt, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten ;)

Wafer Fioc zijn bijv. ook grote ( 4 x 4 cm) brokken van gras, luzerne, etc. en daar doen ze ook lang mee.
25 kg kost 22,50.........

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:35

kwii schreef:
Even een schopje in dit topic. Wie weet vergelijkbare producten?
Havens brixx heb ik al gevonden.
Ik had eerder een website gevonden waar je per blok kon bestellen, maar kan dit niet terug vinden.
De vitamunch is ze gek mee, maar vind ze iets te prijzig om geregeld te geven.

Hoe vaak is dan geregeld? Ik geef ze namelijk ongeveer 2 keer per week. Dit zijn dagen waarop ze heel lang buiten staan omdat er niemand thuis is. Zag dat horsefitshop nu weer 3 halen 2 betalen heeft. Dacht dat die aanbieding al afgelopen was maar die vitamunch staat nog wel in de aanbieding. misschien zijn ze die vergeten :D hihi https://www.horsefitshop.nl/equilibrium/

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:09

Bedankt iedereen.

Le Brick bedoelde ik inderdaad. Zo te lezen valt die wel snel uit elkaar, maar dat is een kwestie van uitproberen :)

Hoe vaak weet ik nog niet, ligt er een beetje aan hoe lang ze er mee doet. Ik gebruik het als bezigheidstherapie voor de uurtjes dat ze op stal staat.
Ej heeft die aanbieding nu ook. Vandaar dat ik het dus uitgeprobeerd had! En ze is er zo leuk mee bezig.