Ik hoop dat jullie met me mee kunnen denken
.Ik heb eigenlijk per toeval de mogelijkheid gekregen om een kleine stalling over te nemen (3 stallen, dus denk aan echt klein) voor een niet al te hoog bedrag (in mijn ogen, als je het wil weten PB maar!). Het complexje bestaat in totaal uit 3 stallen (ongeveer 3x3 gok ik), een plek voor opslag/zadelkamer en een geitenstal. Daarnaast is er een plek voor een mesthoop en nog een soort afdak waar eerder hooi en stro lag opgeslagen.
Deze stal ligt in een weide van ongeveer een hectare (wederom: gok ik). Deze weide is in twee te delen, er staat een hek in het midden. In het voorste deel, bij de stal, staat een hooiruif. Deel achteraan is wat meer 'heuvelachtig' en ik denk eventueel ook op te delen mocht het nodig zijn (voor eventueel begrenzen van begrazing). De wei zou ik moeten huren van de gemeente voor 85 euro per maand.
Het is mogelijk om water aan te sluiten. Mestafvoer moet zelf geregeld worden maar schijnt te kunnen met de volkstuintjes verderop in de straat (prijs tot op heden onbekend). Hooi en stro/vlas is te regelen met degenen die het nu huurt van de eigenaresse (prijs tot op heden onbekend). Stroom moet via een accu of aggregaat, dus ook dat zou ik moeten uitzoeken, daarvan heb ik nog geen idee hoe het werkt. Er zit helaas geen bak bij dit stuk grond, maar de 'buurman' aan de overkant van de weg (wel een drukke weg) gebruikt de zijne zelden en het schijnt met hem geregeld te kunnen worden.
Probleem 1: de wei is afgezet met prikkeldraad... De vorige huurders hebben hier wel een schrikdraad voor gespannen, echt op afstand van het prikkeldraad. Nou wil ik natuurlijk mijn paarden liever niet achter prikkeldraad, maar ik vrees dat ik daar niks over te zeggen heb aangezien dat dus van de gemeente is. Iemand hier ervaring mee?
Probleem 2: Eigenlijk komt het net te vroeg voor mij. Ik heb nog tot eind januari erg lange dagen vanwege mijn studie. Echter ben ik wel een beetje bang deze mogelijkheid mis te lopen mocht ik er nu niet op ingaan, er zijn meer geïnteresseerden. De eigenaresse wil wel met me meedenken. ik zou het zo lang mogen huren voor alleen de prijs die de gemeente vraagt en daarna helemaal kunnen overnemen van haar. En ze gaat eventueel kijken of ze me voor die tijd volpension kan aanbieden (heb ik nu ook) aangezien ze zelf nog wel tijd over heeft. In dit laatste geval zou ik dus mijn pony's al wel vrij snel verhuizen. Maar ja, is een hiervan nou handig?
Probleem 3: Ik wil het liefst zoiets niet geheel alleen gaan doen. Ik zou het toch vrij spannend vinden. Ik wil er het liefst iemand bij hebben, om zowel een deel van de verantwoordelijkheid als de zorg te kunnen delen. Daarnaast is het natuurlijk veel gezelliger! Echter mogen er (volgens de eigenaresse) maar 3 paarden in het land staan van de gemeente, dus dat betekent 1 paard erbij naast mijn eigen boeven.
Probleem 4: Het liefst wil ik 24/7 weide aanbieden. Maar hiervoor wil ik wel een schuilmogelijkheid voor mijn paarden. Dat kan natuurlijk door de stallen open te zetten, maar ik vind dat nou toch niet zo geweldig. Idee 1 is om de geitenstal te verbouwen, echter is deze niet zo hoog als de paardenstallen en is de ingang ook wat smaller. Dus dat zou best wel wat verbouwen worden vrees ik. Idee 2 is om het afdak dat ik beschreef bij de mesthoop te gebruiken. De mesthoop kan ik afzetten met prikpaaltjes (is nu ook, alleen nu zit het afdak ook achter de paaltjes). Dan zou ik van de geitenschuur een opslagruimte maken.
Ik ben goed in het denken in problemen zoals jullie merken, maar ik probeer ook een oplossing te zoeken. Het is denk ik een kans die ik niet heel snel weer krijg. Wat zie ik nog over het hoofd, waar moet ik verder nog aan denken, is het een beetje rendabel? Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen met een eigen stalletje!
Ik wil sowieso weg waar ik nu sta omdat er gewoon niet volgens afspraak voor mijn pony’s wordt gezorgd, dus mocht dit het niet worden, dan ga ik wel (verder) op zoek naar iets anders
.Hopelijk heb ik het duidelijk omschreven. Ik heb wel foto’s gemaakt, maar aangezien het (nog) niet van mij is, weet ik niet of het is toegestaan om te delen. Voor degenen die geïnteresseerd zijn om de foto’s te zien om een betere kijk erop te krijgen, PB
. Als het wel is toegestaan dan voeg ik ze later toe.Respect als je alles hebt gelezen en alvast bedankt voor het meedenken!
), graag in voor en najaar mest hebben, maar kunnen natuurlijk nie tzo heel erg veel aan. Drie paarden mesten wel veel natuurlijk.
Loopt vanzelf los!