Nou woon ik niet in Nederland en heb hier 'de' stal niet kunnen vinden.
In principe dacht ik dat het een fijne plek zou zijn, mooie stal, ruime 'weide' van 10hectare, rijbaan, kleinschalig, zomerexc 24/7buiten, winter van 8 tot 8 en fijne uitrij mogelijkheden. Buitenzetten ma/vr wordt door de pensionhoudster gedaan, mesten wordt zelf gedaan, binnen zetten en de weekenden worden volgens schema gerouleerd.
Nou komt de een na de andre irritatie..
Ik wil mijn paard graag dekens op binnen en buiten. Dat was al een problem want dat kost zoveel tijd! Een deken omwisselen kost hoogstens 5min? De andere 2 hadden geen dekens op maar haar eigen wel sinds ik er sta.. (frapant niet
) Daarbij wat heeft een buitenzetservice voor nut als je geen dekens op en af wilt doen? Gelukkig zover gekregen dat ze iig deken op doet in de ochtend. Maar nog niet voor snachts want zoals gezegd omwisselen kost teveel tijd?! De omheining van de 10hectare is niet alles en ze gebruikt die uitrekbare spiralen bij de in/uitgangen. Die zijn voor koeien niet voor paarden. Nu beweert ze dat mijn paard alles vernielt terwijl haar paard ze in de manen en start heeft hangen.. Minne heeft wel wat stuk vermaakt, maar kom op, op sommige plekken hoef je er maar tegenaan te hangen en het hek gaat al stuk. Logisch dat een paard het zo stuk heeft.. Geval van achterstallig onderhoud en niet mijn paard die alles sloopt.
Ze krijgen geen onbeperkt hooi waar ik wel grote voorstsnder van ben! Gelukkig zo kunnen regelen dat ze vanaf het middageten alleen in een paddock staat met onbeperkt hooi evenals onbeperkt op stal. De ene krijgt 3kg voor een hele nacht en de pony 1kg want die is te dik en snel hoefbevangen, maar wel 1kg brok voeren
Ik vind het niet fijn dat mijn paard de helt van de dag 'alleen' (de andere staat aan andere Kant draad maar kunnen wel weg) staat. Maar in mijn ogen de beste optie wat betreft hooi. De staleigenaresse vind dat het teveel hooi is waar ik wel gewoon voor betaal. Daarbij heb ik al meerdere keren ondervonden dat ze hooi uit de stal haalt als ik er niet ben. Hervolgens konfrontert ik haar hiermee maar dan ontkent ze dat keihard.
Vaak wat stuk wat niet of veel te laat gerepareerd wordt.
*Zucht* dat was nog maar het topje van de ijberg. Bedankt voor het lezen, moest even mijn frustratie kwijt.
Hopelijk binnenkort snel een plek gevonden waar ze thuis kan staan.