Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en mijn ouders vinden het ook niet echt geweldig dat ik een paard ga kopen. Maar omdat ik oud (en wijs... hoop ik) genoeg ben om zelf te beslissen dat dat is wat ik wil, zeuren ze niet. Naja, niet al te erg in ieder geval.
Zo ben ik met mijn moeder gaan praten, die uiteindelijk zei 'Je ziet maar, je zoekt het maar uit. Veel succes!' terwijl mijn vader enkel 'NEE!' bleef zeggen. Misschien zit het iets anders omdat je wil dat je ouders de shet betalen, maar hoeveel kan dat nou zijn
Die beestjes zijn (meestal) hardstikke goedkoop! Heb je anders geen lieve opa of oma? 
Sassieja schreef:Mijn idee was namelijk dat mijn ouders de pony zouden kopen, en ik de stalling betaal (red ik makkelijk) en dat hun dan de dierenarts betaal en ik de bijkomende kosten zoals wormenkuur en hoefsmid en dergelijke……wat vinden jullie hiervan?
.
.Alet schreef:
(...)
Kom in ieder geval met een goed doordacht plan, daar houden ouders van.
succes!!!

)????????
) maar ja.
) en ik weet eigenlijk meer dan zeker dat ik het egt wel kan redden met school, het huiswerk dat we krijgen kann ik makkelijk op school doen, dat doe ik nu ook al, en verder heb ik weinig te doen....
Oscar schreef:Ik denk dat het geen goed plan is om te proberen je ouders over te halen.
Niet omdat ik je de pony niet gun (integendeel !), maar je ouders zullen vast een goede reden hebben om de pony niet te kopen.
Misschien kunnen ze het financieel niet aan, of misschien willen ze het domweg niet.
Je bent pas 15 en dan hoor je je imo. gewoon aan de regels te houden die je ouders stellen.
Als je straks ouder bent en je eigen boontjes kunt doppen dan heb je nog meer dan tijd genoeg om op zoek te gaan naar een eigen paardje.
Ik heb er nog eens goed over liggen piekeren vann8, en ik heb besloten om alles maar op papier te zetten en dat dan aan me ouders te geven….
Leasen van die pony is niet echt een optie want die eigenaresse wil die pony het liefste verkopen, omdat zij er geen tijd meer voor heb, maar ik kan bijvoorbeeld wel aan haar vragen of ik het een maandje mag proberen en als het dan niet gaat dat ze haar dan terug mag en haar dan kan verkopen?!
een Shetlandertje is, ik heb tijdens dat ik deze ponytjes verzorg al 2 paarden van mensen laten ‘schieten’ waarmee ik had kunnen gaan rijden enzevoort…..bij mij houd die liefde voor die ponytjes me bij die beesjes……
Sassieja schreef:Maar wat vinden jullie, kan ik aan die eigenaresse voorstellen om het een maandje te proberen?
wat ben ik toch een laf kind...
heb het nog steeds niet gevraagd.....
ga het denk er vanavond goed over hebben want kreeg net het bericht dat (niet die pony die ik zo graag wil) maar de andere pony koliek heeft.....
heb de eigenaresse proberen te bellen maar die neemt niet op en kreeg net van mijn vriendin die 1 km van de pony's afwoont te horen dat ze er nu wel bij was.....maja het is misschien een beetje raar maar meer wil ik er niet over zeggen want zij zit hier ook op bokt, maar eigenlijk is de zaak een beetje moeilijker dan het hier staat maar dat kan ik hier niet zeggen.....
sorry ik weet dat het bij jullie vraagtekens oproept maar als je alles wilt weten moet je het maar even zeggen en dan stuur ik je wel een Pb-tje....